Lillan är halt. :(

Celija

Trådstartare
Jag igen! Imorse när jag vaknade upptäckte jag att Lillan var halt.

Hon är inte varm eller svullen i benet och hon bryr sig inte om man klämmer på henne. När jag tittar på hur hon rör sig verkar det vara tassen som gör ont. Klorna är hela, inga sår vad jag kan se. Innekatt så inget insektsstick eller ormbett. Jag har kollat hela lägenheten och det finns inget som hon kan ha skärt sig på framme och jag ser som sagt inte heller något sår. Hon leker och 'mår bra' men äter inte som hon brukar och är tröttare än vanligt. Hon hoppar för det mesta på tre ben och har tassen uppdragen
när hon sitter, men om hon måste så kan hon stödja lätt på tassen. Vet har bett oss avvakta, förståeligt, men är det någon som har någon ide vad det kan vara? Det skäääär i hjärtat att se henne hoppa omkring på tre tassar och hon vill ligga nära och gosa, så fort jag reser mig så kommer hon hoppandes efter. :cry:
 
Sv: Lillan är halt. :(

Nu har vi klämt lite mer och det syns verkligen ingenting på trampdynorna, men hon jamar när vi klämmer på tassen så det är där hon har ont. :cry:
 
Sv: Lillan är halt. :(

Verkar hon kunna röra sig ändå, så kan ni ju vänta över helgen och se om det kanske är en vrickning eller nått. Blir hon mer påverkad skulle jag nog åka in.
 
Sv: Lillan är halt. :(

Ja hon är hyfsat pigg och hoppar runt fastän på tre ben så vi avvaktar och är hon inte bättre på måndag (alternativt blir värre i helgen) åker vi in till vet. Blir så fundersam vad hon har gjort med tassen bara. Sambon tycker jag överanalyserar eftersom hon faktiskt skuttar runt och ibland stödjer på den,
men samtidigt så är det ju något. Lillsnuttan. :( :love:
 
Sv: Lillan är halt. :(

Ja något var det men hon är nästan helt återställd nu. :love:

Redan på lördagen haltade hon mycket mindre men gick ändå lite konstigt,
idag går hon helt normalt men man märker att hon är försiktigare och inte gärna
hoppar ner från höga saker utan istället klättrar ner. Så orolig man blir när de
får ont, och storkillen har varit såå svartsjuk i helgen när hon har fått massor
av gos och uppmärksamhet och inte han. Haha.
 

Liknande trådar

Katthälsa Misstänker att min katt som blir 15 nästa år, drabbats av artros i tår/tassar/framben samt höft. Han hoppar upp och ner på möbler som en...
2
Svar
32
· Visningar
5 038
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
1 968
Senast: Fibusen
·
Katthälsa Hej! Jag är ny här på forumet men tänkte att det kanske finns några kunniga och erfarna kattmänniskor här! Min katt kom in för 5...
Svar
4
· Visningar
3 707
Senast: Jenka
·
Katthälsa En av katterna, fyra månader gammal hane, verkar ha skadat ena frambenet. Jag lämnade katterna friska och glada ute imorse och när jag...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp