Lilla Grå, en ny bekantskap *bilder*

För ca. 2 veckor sedan fångades en liten vildkattsunge. Hon flyttade in hos mig och mina katter. Hon var totalt pytteliten och rädd för det mesta.

Pyttepytteliten..
Lillagra1.jpg

Mot elementet var det varmt
Lillagra.jpg

Varmt på modemet också!
Lillagr3.jpg

Liten ryms i en frukostskål
Lillagr2.jpg

Efter ett tag insåg jag att hon nog inte alls var så ung som jag trott, utan att hon bara var väldigt undernärd. Nu börjar hon både bli lite större och betydligt modigare!

Busar våldsamt
busar-1.jpg

Hälsar på de stora katterna
hlsar.jpg

Och till slut kompis med de stora!
liten.jpg

Sv: Lilla Grå, en ny bekantskap *bilder*

Naaaaw... Måste nog jobba på sambon och övertyga honom om att 2 katter + hund i en 65 kvm 2:a inte alls är trångt.. Och att en till katt vore såååå sött. :D

2 katter, en hund och två människor? Iiiinte trångt då :D Jag ska bo likadant med min kompis efter sommaren, på 42 kvadrat. Tror det kommer fungera kanon :D

Herregud vilken liten söt-sak! :D Säg till om du vill bli av med den. :angel:

:D Problemet är att jag bara är "fosterhem". Det är meningen att kisse ska bli stallkatt. tror dock att jag ska annonsera efter en annan stallkatt, för jag kan bara inte lämna kisse ifrån mig!

Om jag ångrar mig säger jag till!

Vilket sött blåbär! :love: Tänk om man kunde hitta den typen av blåbär i blåbärsskogen, vilken lycka :D

Stor sambo, stor hund, stora katter... Och en massa röj. Ibland känns det som att man borde ha minst 3 gånger så stort för att slippa ha ett djur i varje rum som finns. Är ju minst 1 rum för lite för att man ska få vara helt ifred.. ;)

Aj då! Då förstår jag.

Jag bor ganska litet och har ett gäng katter, men dehar ju en förmåga att smita iväg och lägga sig på bekväma ställen så ibland hittar jag ingen katt alls! Svårare att fixa det med hunden och sambon kanske.

Åååååååå, vad sööt!!! Var hittade ni den nån stans? Vill bara be alla att tänka på att innan man bestämmer sig för att ta hand om en hittekatt att verkligen undersöka ORDENTLIGT att den inte tillhör någon. Min kattunge sprang bortnär hon var ett halvår gammal. Hon hade då varken hunnit få halsband eller id-märkning. Hon var borta i en hel vecka men till slut ringde några och trodde sig ha hittat henne. Och det hade dom! Det går inte att gissa hur många glädjetårar jag fällde när jag äntligen fick henne tillbaka efetr att nästan ha trott att hon var död. Vi ahde letat timma ut och timma in hela veckan, varje dag, varje minut.

Det är så lätt att tänka när man hittar en söt liten misse att, åh vad söt! Stackars katt som har blivit övergiven. Den måste jag rädda! Det har hänt med mina kompisars katter också att dom ahr sprungit bort och folk har tagit hand om dom och bestämt sig för att behålla hittekatten som egentligen är någon annans lilla älskling.

Med det vill jag absolut inte säga att det var fel att ta hand om ungen. Det var jättebra gjort! Jag vill bara påminna alla andra som läser om att verkligen täääänka innan man behåller en kisse man hittat. Jag är nämligen en sån som skulle smälta på en gång om jag hittade en kisse och vilja behålla den.

Och värkligen lycka till med katten! Den är såååååååååååå söööööt<3<3<3<3

2 katter, en hund och två människor? Iiiinte trångt då :D Jag ska bo likadant med min kompis efter sommaren, på 42 kvadrat. Tror det kommer fungera kanon :D

Jag tänker på en liten söt berättelse om en vis judisk rabbin som gav följande råd i en liknande situation:

Först rådde han dem att dessutom skaffa sig ett par värphöns. Hjälpte det? Nej... Men så skulle de skaffa sig en get. Hjälpte det?? Neeej.
Men sedan rådde han dem att göra sig av med hönsen och geten på nåt lämpligt sätt (sälja till grannar kanske).
Hjälpte det? Jarå, NU hade de massvis med plats och inga bekymmer alls! :)

Haha!
Så det är en get och värphöns jag ska skaffa! Ska genast börja bearbeta sambon. ;)

När jag såg bilderna utbrast jag för mig själv, helt ensam: Gud vad söööt!

Och fy tusan vilken liten sötnos :love:

Vi har en massa vildkatter på gården där jag bor, så hon är född på gården. Jag har sett henne sedan hon var yttepytteliten. Det fanns åtminstone ett till kullsyskon, men den var totalt agressiv (rädd) och ville inte alls bli fångad. Tyvärr skulle jag tro att den inte klarade kylan.

*lånar egen knapp*

Tack alla! Ja, hon är fullkomligt bedårande. I helgen har hon avancerat till att självmant komma och lägga sig hos mig i sängen. Tidigare har hon sovit med mig någon gång då jag lyft över henne, men nu kommer hon själv!!!:love:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 994
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025