D

DreamGodi

Hejsan! Min BC har fått liggsår på bakbenen. Han har många sköna platser att sova på, men nu när det är varmt väljer han att ligga på golvet. Hur behandlar man dessa liggsåren på bästa sätt?:confused:
 
Sv: Liggsår

Min labbe har också det, han har både fram och bak. Han har mjuka ställen att ligga på men väljer som sagt hellre golvet.
Brukar smörja in dessa med idomin i bland för att mjukgöra det lite, annars låter jag de vara han verkar inte lida av de.
 
Sv: Liggsår

okej! Nä han verkar inte heller lida av det, men det ser ju inte så kul ut. Ska prova att smörja det med salva.
 
Sv: Liggsår

Min Bc har samma problem, hon vill inte ligga någon annan stans än under min säng, bredvid fårskinnsfällen, och jag kan ju inte tvinga henne till att ligga på den. Fast hon har inte fått ordentliga sår som tur är...
 
Sv: Liggsår

lojsan_ skrev:
Min Bc har samma problem, hon vill inte ligga någon annan stans än under min säng, bredvid fårskinnsfällen, och jag kan ju inte tvinga henne till att ligga på den. Fast hon har inte fått ordentliga sår som tur är...
Precis samma här, han vill alltid ligga under min säng:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
980
Senast: Niyama
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 710
Senast: linnsan
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
0
· Visningar
121
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
1 107
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp