Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Mitt fullblodssto får väldigt ofta liggsår på haserna bak.
har mycket strö så dte beror inte på det bara att hon har känslig hud..
har ni några bra tips på sånt man kan skydda hasen med så hon slipper detta?
Det kan vara så att hon ligger vid väggen med haserna.
Om du kan klura ut om hon nästan alltid ligger likadant, så kan man fästa en slät gummimatta på väggen.
Hasskydd finns ju att köpa - men det hade du redan testat såg jag.
Personligen tycker jag inte att de fungerade speciellt bra till min förra häst som också lätt fick liggsår oavsett hur mycket strö det fanns i boxen.
De halkade ner och hästen gillade inte alls dom.
Pratade med en tjej som jobbade i affären där jag köpte dom, hon sa att man kan lägga in en gummimatta i boxen/sätta på väggen (om hästen ligger med haserna mot väggen alltså). Vet ej hur detta fungerar, men hon tipsade om det iaf.
Men i alla fall, spraya haserna med pälsglans/salva/whatever som gör att det 'glider' lättare.
Det blev lite bättre på min häst med pälsglans på iaf!
Kan kanske fungera?
jag la in en gummimatta på golvet i boxen och har inte haft några problem med sår på hasorna efter det.
Vad har du för strö? jag la märke till att trots att jag hade en tjock bädd av spån så gled det isär, min mening är att det enda som ligger riktigt stilla är en permanentbädd av torv.
finns som man blandar och häller ut, lätt att laga om det blir en skada. har haft hästar på gummimatta förut.. min häst ligger inte heller mot väggen, han är oxå känslig i huden. han går inte ner till golvet heller, då han står på permanentbädd med mkt. halm på.!
flytande "gummimatta" används till vissa hästtransporter, bra då ingen fukt kommer under....kommer inte ihåg vad det heter
Kropp & Själ Jag är en allt eller inget person. Jag kan avstå helt om jag har något att se framemot och känner jag sug så tänker jag bara på att, då...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.