Ligga ihjäl kattungar?

N

Nessie

Mina kattungar har nu blivit fem veckor och blir bara busigare och busigare:) Kruxet är att de precis har lärt sig hur de skall ta sig upp i min säng och nu vill de ligga där hela tiden. Min morbror låg ihäl en kattunge när han var liten och jag är livrädd att jag också kommer att göra det med fem kattungar i sängen. Därför får de nu sova i eget rum. Hur stora måste kattungarna bli innan de kan ligga hos en i sängen? Är det lätt hänt att man "ligger ihjäl" dem?

Tacksam för svar!

Sv: Ligga ihjäl kattungar?

Jag har försökt stoppa 5-veckorskattungar från att ligga hos mig i sängen men det har inte gått. Har inte heller lyckats ligga ihjäl någon.

Min är 5 veckor och envisas med att ligga i min säng, efter en massa bråk tills 3 på natten så gav jag upp, så hon la sig uppe ovanför mitt huvve. Så däruppe är det nog ingen fara att dom ligger, där kan man inte kväva dom så lätt.

Den risken är nog minimal, om du inte är klubbad när du sover :)
Av min erfarenhet så skriker kissungarna bara mammakatt lägger sig på dom.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
591
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 387
Senast: Sel
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 632
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 303
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama