Ligg still, himla bäddmadrass!

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Emor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 26 294

Emor

Trådstartare
Det kan väl inte vara vara jag som har problem med att bäddmadrassen glider iväg? Hur gör andra människor, drar ni den på plats varje dag, eller har nu ett superknep? Jag börjar vara sugen på att limma fast den himla rackaren.

Det kan väl inte vara vara jag som har problem med att bäddmadrassen glider iväg? Hur gör andra människor, drar ni den på plats varje dag, eller har nu ett superknep? Jag börjar vara sugen på att limma fast den himla rackaren.
Jag har samma problem. Hjälper ju inte att hunden är i sängen heller och stökar.

När jag hade en sån där jättetunn bäddmadrass så hade jag frottéöverdrag på resårbottnen. Nu har jag en tjockare bäddmadrass och den ligger still.

Detta har jag också problem med O_o Har dock hjälpt lite att ha sån "sängkappa/dra på lakan" på resårmadrassen. Har en tjock tung otymplig bäddmadrass, men den glider likförbenat. Orkar knappt rätta till den själv. Så jag vill också ha en lösning :angel:

Jag har en tjock och tung madrass men den kasar likväl. Har börjat trä fast drapålakanet över själva resårbotten också, så ligger den något mer still. Men det är till att knuffa rätt madrassen iaf 2-3 ggr i veckan.

Hade tidigare ett glidskydd under, sånt mattunderlägg. Finns även för madrasser på jysk. Övriga provade metoder är att knyta fast madrassen med skärp från morgonrockar (knöligt) gamla strumpbyxor (Mindre knöligt. Inte så snyggt) frottélakan på resårmadrassen (funkar hyfsat) men, det bästa av allt:

Köp en sängram som antingen går upp lite i kanten så madrasserna hamnar inuti, eller en sänggavel som går utanför madrasserna och ramar in.

Lattjo, min ligger still. Jag har inte ens tänkt på att det skulle kunna vara problem med dem. Jag har ett drapålakan i frotté över resårbotten och ett vanligt lakan över bäddmadrassen och behöver i princip aldrig rätta till något. Däremot glider täcket iväg inne i påslakanet så den måste rättas till ibland när täcket inte går ända upp så jag får en tygflärp under hakan.

Jag hade också en flyende bäddmadrass förr. Sedan köpte jag IKEAs variant i naturlatex och den ligger som limmad. Åker ingenstans!
Skön är den också.

Jag och maken har likadana bäddmadrasser. Min ligger ganska stilla, behöver kanske dras lite i 1-2 ggr/mån.
Makens madrass tror jag försöker konvertera till flygande matta!
Liknande problem har barnen. De har likadana bäddmadrasser (inte samma som oss) och där är det dotterns som ALDRIG ligger där den ska. Fattar inte hur hon klarar ligga kvar i sängen?!
Dottern är även expert på att lyckas "klä av" täcket påslakanet i sömnen.
Hundarna ligger mestadels hos mig eller dottern så dem kan man inte anklaga till förödelsen heller.

Antiglidmatta finns på välsorterade sängbutiker. Läggs under bmen.

Åh det är fler som har det problemet ;) jag blir tokig på våran bäddmadrass. Den glider varje natt åt min sambos sida och jag måste röta till den varje dag :@ då är det ändå en stor jäkla madrass och tjock så det är skit jobbigt!

Liknande trådar

Hemmet Jag har börjat fundera på att byta ut våtrumsmattan på väggar och golv i vårt pyttelilla badrum (1,6 x 2,1 meter "stort"). Inget annat...
Svar
18
· Visningar
655
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
486
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
660
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka