Licensfråga !

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Rigolette
  • Startdatum Startdatum
R

Rigolette

Har en fråga angående någon licens .. som man får ta om man är typ 16-18 skulle jag tippa på ? Och med den licensen kan man få rida monté och köra lopp ändå ? :S Hum .. det var nåt såt, kommer inte ihåg vad det var för licens, lr om jag har drömt allt :S Någon som vet vad jag försöker berätta ? Har för mig att det stog nånting om det på travsport.se .. och en kompis pratade om det också :crazy:

Sv: Licensfråga !

Rigolette skrev:
Har en fråga angående någon licens .. som man får ta om man är typ 16-18 skulle jag tippa på ? Och med den licensen kan man få rida monté och köra lopp ändå ? :S Hum .. det var nåt såt, kommer inte ihåg vad det var för licens, lr om jag har drömt allt :S Någon som vet vad jag försöker berätta ? Har för mig att det stog nånting om det på travsport.se .. och en kompis pratade om det också :crazy:

jag tror du drömt. Man måste nog, eller iaf som jag fattat det ta både monte och kör licens. Men om du tar körlicensen först så kan du kompletera med monte licens. alltså rida tre ggr varav en bakom bilen (auto) och sedan skriva provet. Kostar inte lika mycket som att ta först monte licens och sedan kör licens. Jag håller på att ta kör licens nu och det är skiiit kul:) Ska kompletera monte sedan.

Drömmer gör du nog inte... :idea:

Saxat från Travsport

"STC satsar 2,4 miljoner i breddsatsning och inför ungdomslicens
051219 kl 10.59

Svenska Travsportens Centralförbund har beslutat att satsa 2,4 miljoner kronor på breddsatsningar i enlighet med Trav 2010. Det innebär att varje region får 300 000 kronor var att utveckla till exempel ungdomsverksamheten och det så kallade propagandatravet. Hur pengarna skall användas beslutas av regionstyrelserna.
STC inför ny ungdomslicens

I syfte att underlätta för kuskar/jockeys i ponnytravet att ta steget upp till det "stora" travet inför STC en ungdomslicens, F-licens. Den kan sökas av personer som under kalenderåret fyller 16 eller 17 år och ger rätt att köra/rida i totalisatorlopp där propositionerna så medger och som godkänns av STC.

I licensbestämmelserna förändras även läkarintygens giltighetstid. Från och med 2006 har läkarintyget en giltighetstid på 10 år för personer mellan 16 - 45 år, 5 år för personer mellan 46 - 60 år och 2 år för personer som är 61 år eller äldre "

Givetvis måste man gå utbildningen för att få licensen, och om jag fattat rätt ingår inte tränardelen. Rätt logiskt eftersom man inte är myndig då.

Ja det var precis det jag försökte hitta förut !
Det var det jag menade ! :D:P

Någon som har den licensen ?

Hum .. måste ma ha ponnylicens då ? :S:crazy:

Rigolette skrev:
Ja det var precis det jag försökte hitta förut !
Det var det jag menade ! :D:P

Någon som har den licensen ?

Hum .. måste ma ha ponnylicens då ? :S:crazy:

Eftersom de nya reglerna trädde i kraft vid årsskiftet så tror jag inte att någon hunnit gå klart licenskurserna. :idea:

Jag har svårt att tänka mig att detta bara skulle gälla dem som tävlat ponny, tävlingsreglementet har inte kommit till mig ännu (om jag får det alls)

Okey då är jag nog med :)

Men, som jag kanske sagt förut (osäker), ingen idé att ta ponnylicens i dagens läge ..

Liknande trådar

Trav en vännina ringde till mig för några dar sedan och berättade om ett litet roligt samtal mellan hennes kompisar och en kille på ett fik...
2
Svar
21
· Visningar
2 406
Senast: Cinora
·
Trav när man INTE ska göra det??? Ni som varit med på forument länge minns kanske när jag skulle hjälpa min kompis som skulle jobba...
Svar
9
· Visningar
1 451
Senast: jari
·
E
Islandshäst Hej! Det är så här att jag köpte en isis valack, Skjóni, för knappt 2 år sen. Dum som jag var :mad: , provpred jag inte då jag litade...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 080
Senast: ewa_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka