Licensfråga, sega på ridsportförbundet?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Alpin87
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 068
A

Alpin87

Jag betalade in min licens den 24:e (reggat på banken) men det står att min licens inte är betald? Fast trots det kan jag anmäla och har anmält till tävlingar och det ska ju inte gå om man inte betalat in. Är de sega med att uppdatera det?

Hur lång tid tar det för dem att skicka ut kortet sen? Ska tävla den 24:e maj och vill inte vara ute i sista stund med att skriva ut licensunderlaget + kvittot för betalningen om det inte hinner komma.

Sv: Licensfråga, sega på ridsportförbundet?

Ingen som vet?

Har för mig att det kan ta upp till en vecka innan förbundet fått in betalningen.
Själva kortet behöver du inte visa på tävling om du gjot anmälan via internet, eftersom det inte går at anmäla sig innan de mottagit betalning.

Är det säkert det? Så jag inte står där med byxorna nere liksom ;) ?

Ja, jag var och tävlade förra helgen och hade skrivit ut kvittot att jag har betalat eftersom jag fortfarande inte har fått mitt plastkort. De frågade inte ens efter min licens eftersom de såg i sina papper att jag anmält via tävlingsdatabasen. Den enda de ville se var pålles vaccination. :)

Ta med en utskrift eller kopian på din betalning till tävlingsplatsen om du inte fått ditt kort så blir de som sitter i sekretariatet glada och du kan visa att du betalat. Inga problem alls och du har då ett bevis som visar att du har löst licens.

Senast ändrad:

Det tog över en månad innan jag fick min licens. Sen tog det relativt lång tid innan licensen kom in. Om du inte hinner få licensbrickan så gäller betalningsunderlaget. Skriv ut det så får du en giltig licnes.

Okej :) Ja då skriver jag ut det nån vecka innan om den inte dykt upp. Fortfarande konstigt att det står ''ej betalad'' på underlaget fortfarande...

Liknande trådar

Distans Med risk för att verka lite trög så skulle jag behöva hjälp med reglerna för FEI-tävlingar i Sverige: Var hittar jag propositionerna...
Svar
4
· Visningar
2 321
Dressyr Hade tänkt vara med på en klubbdressyr nu den 13:e maj. Frågan är om jag ska ta LC:1 eller LB:1 (finns bara de att välja på). Han är... 2
Svar
31
· Visningar
4 981
Senast: linnsan
·
E
Tävling Jag har en fundering angående ryttarlicensen. Igår löste jag en via internet, och fick ut en tillfällig licens, som skulle gälla tills...
Svar
10
· Visningar
1 286
Senast: Deimion
·
J
Tävling Hej! Jag ska anmäla mig till en tävling som är 27 april och jag ska skicka in anmälan innan måndag. Problemet är att jag ska ta grönt...
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: break_a_leg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31