L

Lully

Hur lång tid tog det innan ni fick er licens från det att ni skickade in papperna? Jag skickade i mitt för lite mer än en månade sen.. har fortfarande inte fått den.. :confused:

Sv: Licens

För mig tog det ca 2 veckor
en månad låter långt men det är väl bara att ringa och kolla

Min licens dök upp förra veckan, blev inskickad i mitten av Januari...
Tänk på att din "handskrivna" licens ska in till ridsportförbundet, matchas ihop med betalningen, godkännas, skickas på pressning och sedan hem till dig...det kan ta tid nu på vårkanten...

ibland kan det ta tid tyvärr,tänk på att alltid spara postens kvitto ifall du skall ut
tävla då gäller det även om du inte fått licensen
mvh anne

Okej.. låter som att det tagit tid för er med.. Jag ringde dit igår och då sa de att just med lokallicensen var det mycket förseningar. Sen har jag inget riktigt kvitto, men de skulle fixa det så jag skulle ringa igen idag..

en vecka ungefär. skickade iofs in tidigt i januari, för ja skulle tävla då, så de va väl före "rusningstiden" antar jag....

I år tog det bara en vecka fast jag betalade nu i mars. Betalade på nätet och skickade in utskrift på betalningen samt ifylld lapp. Förra året tog det över en månad. Så det är nog lite olika.

skickade in i början av mars och har inte fått det än. betalade in både juniorlicens och ponnylicens.

men nu blev jag orolig! måste fått allt om bakfoten :S, när man får inbetalningsblanketten från klubben, så kommer det ju två lappar med som man ska fylla i. den ena ska ju klubben ha och den andra ska man inte spara den och visa upp på tävling tillsammans med kvittot??
eller ska man skicka in den till ridsporförbundet samtidigt som inbetalning?
för i så fall har jag gjort fel, för jag har spart den ifyllda lilla lappen som klubben inte skulle ha, och har tillsammans med kvittot tills ponnylicensen kommer. samma med juniorlicensen och den gjorde jag iof likadant med (fast lokallicens) förra året och jag fick ju min licens.
HJÄLP!

för mig tog det lite mindre än en månad. Något år tog det bara typ 2 veckor, men annars brukar den komma ungefär efter en månad efter inskickandet för mig.

beauspirit: du kan faxa in licensunderlaget och kvittot till Ridsportförbundet för att underlätta hanteringen där. Skicka inga originalhandlingar eftersom du, precis som du skrev, måste kunna visa upp det ihop med kvittot tills du får licensen.

så jag ska kopiera licensunderlaget och kvittot och skicka in och spara orginalen för att kunna visa upp på tävling? hjälper det?

Såhär står det på Ridsportförbundets hemsida:
"Du kan betala både ryttarlicens och häst/ponnylicens på Internet. Postgironumret finns på licensunderlaget som du hämtar hos din klubb.
Gör så här: Skriv ut kvitto/bekräftelse på din betalning. Faxa den tillsammans med ett ifyllt och underskrivet licensunderlag till Ridsportförbundet 0220-45670.
Att uppgifterna kommer tillsammans underlättar oerhört vid registreringen."

Så: Ja, spara originalet och visa upp det på tävling. Jag faxade in uppgifterna samma dag som jag betalade och det tog c:a 3 veckor innan vi fick kortet. Jag vet inte hur det funkar om man faxar eller skickar in så långt efter att man betalt, du får kanske ringa och fråga hur du ska göra.

Senast ändrad av en moderator:

tog ca en vecka och lite mer , Ringde och faxade in papprerna :)

ryttarlicensen tog drygt en månad, men nu väntar jag på hästlicensen, de tar såå lång tid ! :S :o

fick nyss min ryttarlicens (junior) det tog 1 månad.
ponnylicensen betalade jag in samtidigt och den har jag inte fått än...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kvart i åtta i morse, när jag precis somnat om efter M's besök och en värknatt utan sömn, ringde arbetsförmedlingen. De fick besed från...
Svar
17
· Visningar
1 303
Senast: Shaggy
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 961
Senast: Freazer
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
773
Hästvård Har en 15 åring som fått sin första foderstrupsförstoppning någonsin. Kom in från hagen, förmodligen lite uttorkad pga varmt väder och...
Svar
10
· Visningar
1 338
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka