Levande djur på loppmarknad ?

Mynta2

Trådstartare
Är det tillåtet ? Vandrade runt på Kvibergs loppmarknad i dag, och där fanns en gubbe som sålde en kanariefågel. Jag har aldrig under mina 4 år jag bott här nånsin sett ett djur på denna loppis...aldrig på nån annan loppis heller. Däremot marknader. :confused:

Gubben ville ha 300 spänn för den, då fick man en ganska liten/skitig bur till samt vatten/matskål. Kanariefågeln hade ganska förvuxna klor...Nu hade jag inte 300:- annars hade jag köpt den (men först prutat ned den rejält) trots att jag har katter hemma..men enbart för att jag tyckte att: det var ett jävla ofog att sälja den just där...menar att: ingen frågar ju om köparens kunskaper presis på en loppis. Hmm, tror jag åker dit i morgon och kollar igen. Stackars fågel :(

Sv: Levande djur på loppmarknad ?

Men om du hade köpt den hade du också bidragit till att gubben kanske tyckte att han kunde sälja fler djur... :crazy:

Jag "hittade" en kattunge på en auktion i somras. Jag tog med den hem för jag blev kär. Döm om min förvåning när jag ganska snart upptäckte stora tumörer i innerörat på lillmissen... :crazy: inget att göra åt, men jag tror att folk som säljer djur på såna sätt är skumma.

Usch ja. Och gräsligt är det. Men jag trodde inte att det var tillåtet att sälja djur så i Sverige. :confused: Har bara träffat på det utomlands, höll på att komma hem från semestern med hundvalpar :crazy:

Usch va hemskt. :(

Kan du inte ringa kvibergsconcernen och fråga om det verkligen är tillåtet? Och om det är det så kan du ju iaf uttrycka din åsikt om saken och förhoppningsvis få dem att hålla med.

Om det däremot ÄR förbjudet kan de väl kolla upp vem som hyrt bordet och ge gubben ett förbud?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka