Letar hovkurs

BoYo

Trådstartare
Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan för att få mer kunskap om hovar och för att kanske kunnen bibehålla hovarna i mellan verkningarna. Mina hästar går barfota.

Finns det bra kurser i Sverige? Helst i södra Sverige.

Har du pratat med din hovslagare? Min har haft "minikurs" för mig för just det, att kunna hålla efter :) min förra häst hade dåliga hovar och så kunde vi förbättra den avsevärt :)

Jag har också fått en minikurs av min hovslagare hur jag ska göra mellan verkningarna. :) Jag har även fotat hoven när jag varit osäker och fått respons av min hovslagare på var jag ska raspa.

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 334
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
722
Senast: Miingla
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 876
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar