Letar hingst, tips? hoppning

J

joystik

Hej har börjat titta efter hingstar lite smått till mitt sto ev. Vill hitta en hingst som ger lite storlek på avkommorna då mitt sto knappt är 1.60 samt ger så stor korrekthet i benen som möjligt!

Mitt sto har mycket franskt i hennes stam, och väldigt bra stam!!. Hon själv hoppar med mycket ryggverksamhet och mkt bra bakbensteknik. Endast tävlad lättare klasser än så länge då hon bara varit riden ca 1 år. men hoppar 1.30-1.40 uppsuttet med lätthet hemma.

Sv: Letar hingst, tips? hoppning

Jag tycker att du ska titta på Bravour. God exteriör, hoppar mycket bra och kan även röra sig.
Jag såg honom på kvalitetsbedömningen på Strömsholm och han verkade dessutom har ett riktigt gott temperament.

Bravour kan ju vara bra, om det inte stoet har Quattro B blod nära !

vad har stoet för stam mera precist ?

hon har Uriel i sig i 3:e led som Quattro B har.....

Mer i sig har hon:
Double Espoir
Uriel
Gaur XX
Narcos II
Artichaut
Debuche

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
677
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 583
Senast: sorbifolia
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·
Avel Hej! Jag är en 40+ are som går i köpa unghäst tankar ( till ffa dressyr ). Ska INTE rida höga klasser utan vill ha en sund och trevlig...
Svar
6
· Visningar
1 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka