Letar hingst till sto e: cartier ue: ceylon!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare LouisePaulsen
  • Startdatum Startdatum
L

LouisePaulsen

Letar efter hingst till ett sto som är efter Cartier och mamman är efter Ceylon. Ska vara en hopp hingst då. Har många funderingar, bland annat på Carpaccio, Cellestial och Cheers Cassini. Vet ej hur någon av dessa hingstar skulle funka på stoet. Hon är ganska normalbyggd, något lång i kroppen och långa ben. Har hört att Cellestials avkommor ska ha väldigt bra temperament. Skriver här för att jag behöver hjälp då detta är första gången jag betäcker stoet och vet inte riktigt vad man ska tänka på osv. Hoppas på svar snart:)

Sv: Letar hingst till sto e: cartier ue: ceylon!

Har också funderat på Maloubet de Pleville!

Och Elmshorn.. Haha, skitsvårt det här att välja hingst!!

Nu har du inte skrivit så mycket om stoets för och nackdelar så rätt svårt att ge dig bra förslag.

Men jag gillar både Contenderblodet och Cornet Obolenskyblodet. En hingst u.e Contender hade jag tyckt varit intressant med linjeavel på Contender, tex Nintender, Chacco Blue.

Jag gillar själv Cohiba e. Chacco Blue men hans avkommor är ju födda iår så svårt att veta vad han lämnar.

Cornet Obolenskys söner Corlensky eller Bravour kanske?

Sen har jag sett många trevliga avkommor e.Heartbeat som både hoppar och rör sig bra.

Sen skrev du Elmshorn. Har ridit och tävlat många avkommor efter honom. Har nu själv ett sto efter honom som tävlar upp till 1.40 klasser. Tycker han ger perfekta tävlingshästar med bra inställning, arbetsviliga och bra tävlingsindivider. Hade gärna haft fler Elmshornhästar i mitt stall.

De tre hingstarna du själv nämde har jag ingen egen uppfattning av vad de lämnar.

Liknande trådar

Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 118
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·
Avel Behöver hjälp med att hitta en grövre hingst till ett halvblodssto e: casa grande ue: Landlord. Min vän är inne på att betäcka sitt sto...
Svar
10
· Visningar
1 505
Senast: tabac
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar