- Svar: 7
- Visningar: 2 365
I dag har polis tillsammans med kommunala och statliga tjänstemän inlett en omfattande aktion mot Viegård stuteri i Danmark. Det handlar bland annat om att leta efter nedgrävda hästar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså........390 hästar!! Är inte det en nästan astronomisk siffra? Nu vet jag inte hur många hästar de största stuterierna har i Sverige eller Danmark dock men det låter väldigt mycket.
Ja, den andra siffran också.....50 nedgrävda hästar! Än så länge.
De största galoppstallen jag känner till (utomlands) ligger nog omkring 100-150 hästar. Kan gissa att stuterier omkring den siffran inte heller är helt ovanliga. Men det krävs ju massa folk för att rodda det!Alltså........390 hästar!! Är inte det en nästan astronomisk siffra? Nu vet jag inte hur många hästar de största stuterierna har i Sverige eller Danmark dock men det låter väldigt mycket.
Som jag förstått det har det flyttats runt hästar och smusslats så in i. Sett det pratats om kontakter högt upp här och där. Danmark ska även ha rätt så kassa djurskyddslagar men det är jag inte insatt i alls själv.De största galoppstallen jag känner till (utomlands) ligger nog omkring 100-150 hästar. Kan gissa att stuterier omkring den siffran inte heller är helt ovanliga. Men det krävs ju massa folk för att rodda det!
Förstår inte att ingen myndighet haft koll innan? I Sverige måste man ju ha tillstånd för att ha fler än nio hästar eller föda upp fler än typ.. 3-4 föl per år. Men noll koll på hus Danmark funkar eller hur enkelt det är att flyga under radarn.
Trakehnen hade över 1000 hästar, fast när det stuteriet fanns så behövdes det ju mycket hästar till arbete och transporter i samhället.Alltså........390 hästar!! Är inte det en nästan astronomisk siffra? Nu vet jag inte hur många hästar de största stuterierna har i Sverige eller Danmark dock men det låter väldigt mycket.