Letar aktivitet att "ge bort" i present!

N

nilscon

Hej!

Jag är helt okunnig inom området hästar och har ingen aning om detta är är rätt forum eller forumsdel att fråga i, men jag letar som sagt efter en aktivitet man kan överaska med.

Min tjej sen ett år tillbaka har haft hästar under hela sin uppväxt. Nu var det dock ett tag sen hon satt på en häst och jag tänkte att det kunde vara en rolig sak att ge bort i födelsedagspresent.

Jag försöker leta efter någonting man kan göra som en dagsutflykt eller en helg där också jag kan vara med.

Det får också var inom ett rimligt avstånd från Jönköping.

Om någon sitter på en ide vore jag riktigt tacksam! jag är helt väck på detta :)
 
Sv: Letar aktivitet att "ge bort" i present!

rida islandshäst är alltid kul:) Det är även ngt som du borde kunna hänga med på;)
Brukar kunna välja hur många timmar man vill va ute och de anpassar farten och ritten efter kunnande. Ofta ingår fika och det brukar vara jättemysigt:)
 
Sv: Letar aktivitet att "ge bort" i present!

kan tillägga att det finns en del islandshäst stall kring jkpg så det är bara googla på och kolla vad du tycker:D
 
Sv: Letar aktivitet att "ge bort" i present!

Hej!

Vad gulligt av dig att engagera dig och försöka hitta en passande present! Sånt uppskattas!! :laugh:

Som sagts tidigare så är nog islandshäst ett bra alternativ om ni båda ska rida tillsammans. Ett tips är att Googla på "islandshäst Mullsjö" så hittar du ett ställe med många olika turer att välja på. (Vågar inte skriva ut namnet på stället eftersom det förmodligen inte är tillåtet i forumet...)

Lycka till!

/Moniaday
 
Sv: Letar aktivitet att "ge bort" i present!

Utanför Flen ligger Yxtaholms Slott. Där kan man ha hotellweekend, med ridning på arabiska fullblod. Googla Yxtaholm och Prinsens Araber, så hittar du mer.
 
Sv: Letar aktivitet att "ge bort" i present!

Har Hich Chapparrall turridning fortfarande så kanske det kan vara nåt?

Annars hade ju CK ett jättebra förslag! :bump:
Det hade till och med jag, som inte har nåt jättegott öga till araber :o bara älskat att få i present! :)

Förresten - jag blir alltid så glad när det dyker up såna här frågor - jättegulligt tänkt och vilken himla bra present!! :bow:
 

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 830
Senast: Ramona
·
Relationer Min syster har fyllt 50 och ska ha fest i helgen, så deadline för en riktigt uppskattad present närmar sig. :nailbiting: Är urusel på...
2
Svar
27
· Visningar
2 391
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 846
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 252
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hur akut är det med verkning?
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp