Less, hur ska man göra?

S

sandrabjelkelov

Springer en orange fräs här, en skygg katt med fin, svårt och se om han är tovklippt eller om de losnat av sig självt eftersom han har en del kortare partier i pälsen. Nu till saken, han kommer hit med jämna mellan rum, inte mig imot, men han pissar överallt, på garageväggarna, husväggarna, på stallet, i om man glömt stänga. Går inte att hänga ut tvätt.
Saken är den att ingen i närheten känner till honom då jag bor i en liten by.
Hur ska jag gå till väga, är ingen katthatare, har katter själv, men har nu tyckat att de börjar bli äckligt då gårn snart luktar som en kattlåda.

Mvh

Sv: Less, hur ska man göra?

Kan du inte fånga in honom kanske du känner ngn som har bur? Kommunen där jag bor lånar ut kattburar om man vill. Han måste kastreras, fånga in honom o ta honom av polisen anvisat katthem så kanske dom kan se om han är märkt. Du kanske vill behålla honom själv om han inte har ngt hem? Efter kastrering förstås.........stinker verkligen äckligt av okastrerade hankatter. Lycka till:)

Varför inte skjuta av katten?
Har du inte bössa själv så fråga grannen.

//Waern

Han kan ju som sagt ha ett hem, men då får väl de hämta upp honom?
han är ju här rätt mycket. så inte vet jag vart han bor.

Föratt tänk om någon äger den, skulle vara sorgligt isf :cry:

Som sagt, fånga in och lämna över till ett katthem. Om han redan har en ägare så kollar h*n förmodligen på flera katthem.

Ring djurskyddet i er kommun, titta in på Djurskyddet i Sveriges sida och leta reda på närmste katthem, där kan du låna en fälla och fånga kisse i. Sedan kör du den till katthemmet och lämnar den där. De kollar om den är märkt, kastrerar, vaccinerar och säljer den till ett riktigt hem om den inte har ägare.
Man får INTE skjuta katter hur som helst så det förslaget var inget vidare smart.

Førsøk att fånga honom på bild och sætt upp ett par lappar på strategiska stællen. Førklara att han blir avlivad eller førflyttad om ingen hør av sig. Hør ingen av sig så har han antagligen inget hem. Eller så bor han hos någon som tycker att hanar ska få ha sitt lilla roliga... fast det ær ju inte lika kul før dig! Skulle det vara så att han tillhør någon ældre person utan kørkort som helst enkelt har svårt att frakta honom till vet før kastrering kanske du kan vara generøs och stælla upp.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka