Leon har starka egna åsikter om det där med inne o ute

Status
Stängd för vidare inlägg.

vallhund

Trådstartare
temperatur. När jag åkte till VC vid 07:30 tiden var det - 6 ute o + 17 inne. x antal timmar senare så var det +/- 0 ute o + 10 inne, dvs den noggrant fastsurrade bakdörren stod på vid gavel. Leon nödgas därmed sätta på valfria tikar så att matte kan betala elräkningar o få ärschlet ur vagnen o fixa bakdörren.
:devil: Visst älskar man sin hund, men några gränser får det faktiskt vara!

temperatur. När jag åkte till VC vid 07:30 tiden var det - 6 ute o + 17 inne. x antal timmar senare så var det +/- 0 ute o + 10 inne, dvs den noggrant fastsurrade bakdörren stod på vid gavel. Leon nödgas därmed sätta på valfria tikar så att matte kan betala elräkningar o få ärschlet ur vagnen o fixa bakdörren.
:devil: Visst älskar man sin hund, men några gränser får det faktiskt vara!
I mina ögon ser det ut som om det är matte som brister i tillsyn
Hur kan du skylla hunden för det inträffade? :banghead:

Nä, det menar jag inte....

Jag menar att dörren hänger på trekvart, så att hunden kan ta sig ut....

Kanske det hör till...vad vet jag...vad vet jag....

Du har alltså aldrig träffat en hund som kan öppna dörrar på egen hand utan att dörren hänger på trekvart? Här är ytterdörren alltid låst. Inte för att jag är rädd för att någon ska komma in utan för att min hund annars hade öppnat själv när han behagar och gått ut. Tack och lov är han så liten att han inte har lyckats fixa låset. Hade han varit större hade det nog inte heller varit någon match för honom.

Du har alltså aldrig träffat en hund som kan öppna dörrar på egen hand utan att dörren hänger på trekvart? Här är ytterdörren alltid låst. Inte för att jag är rädd för att någon ska komma in utan för att min hund annars hade öppnat själv när han behagar och gått ut. Tack och lov är han så liten att han inte har lyckats fixa låset. Hade han varit större hade det nog inte heller varit någon match för honom.
Tiken vi parade nu kan tom få upp låsvredet på insidan och sen trycker hon ner handtaget. Tog ett tag innan ägarna fattade att hon faktiskt kunde låsa upp en låst dörr, och att det inte var dom som glömt låsa.
Nu har de en såndär kopp över låset.
Men sån sitter ju inte på alla ytterdörrar man besöker.

Tiken vi parade nu kan tom få upp låsvredet på insidan och sen trycker hon ner handtaget. Tog ett tag innan ägarna fattade att hon faktiskt kunde låsa upp en låst dörr, och att det inte var dom som glömt låsa.
Nu har de en såndär kopp över låset.
Men sån sitter ju inte på alla ytterdörrar man besöker.

Det är ungefär så jag tänker mig att min hade gjort om han hade nått. Nu hoppar han för att ens nå upp till handtaget vilket gör det enkelt att åtgärda. Vissa är för smarta för sitt eget bästa :p

Kanske lämpligt att fråga det först innan du anklagar en person för att brista i sin tillsyn. Tydligen vet du inte hela situationen angående dörren och kan därför heller inte veta om @vallhund brister i tillsynen.
Om dörren är "surrad" och hunden tar sig ut
Då har en brustit i tillsyn

Om en hund kan hämta nyckel, stoppa den i låset och låsa upp dörren, då har ägaren inte brustit i tillsyn....

Om jag inte missminner mig så går denna bakdörr till en hundanpassad inhängnad. Isf är det ingen bristande tillsyn på hunden. Det ända som händer är att matte får ett kallt hus.

Om en hund kan hämta nyckel, stoppa den i låset och låsa upp dörren, då har ägaren inte brustit i tillsyn....
God dag yxskaft, hade du något mer på hjärtat? Missat att jycken drar fram stolen till kylskåpet o länsar kylskåpet o däremellan drar på friarstråt o klipper katter?
Jag är medveten om att man kan få svar av totalt okunniga skribenter när man ställer frågor på "hund" men du får gärna hoppa mina trådar. När jag ber om inputs, hjälp så förväntar jag mig svar av bukisar som faktiskt har ett någotsånär hum om vad de skriver om. Till skillnad från somliga.

Ok. Du har full insyn i vallhunds boende och vet hur dörren är förseglad så du bergsäkert kan uttala dig om detta och dömma hen som hundägare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 862

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat