Lektråd - Du vet att du är småbarnsförälder när...

Ninnurur

Trådstartare
...du är van vid att äta kall mat samtidigt som du matar barnet.

...det är lång sovmorgon att få sova efter kl 7 på morgonen.

...du med en axelryckning konstaterar att barnet hittat något torrt, gammalt grejs att tugga på.

...en 5-minuters dusch i varmt vatten, ensam i badrummet, känns som en spabehandling.

...du längtar efter lite egentid för att få plocka ur diskmaskinen i lugn och ro :D

...du kommer till jobb/skola, hittar en fläck på tröjan som du sniffar (smakar) på för att avgöra om det är välling/mat/spya eller något annat :angel:

Fyll på med egna erfarenheter så vi kan skratta lite mitt i all kaos och kärlek med våra gullungar! :love:

Sv: Lektråd - Du vet att du är småbarnsförälder när...

Hahaha! Den om egentiden med diskmaskinen känner jag verkligen igen.

Hahaha *känner igen*
Fyller på med:

... när du glatt utbrister "titta vovve" varje gång du ser en hund. Att barnet för en gångs skull inte är med har du glömt bort, men förklarar varför dina medmänniskor tittar undrande på dig.

... när "vara uppe länge" beyder att gå och lägga sig 23.15

... när du blir berusad på ett halvt glas vin och tycker att du supit till nog för ett halvår framåt

:)

.. konstaterar att du säger inte?!? så fort någon inte vill någonting...

... inte noterar kräk/dreggel/snorfläcken på tröjan innan du kommit fram till jobbet...

... tycker att 30 minuter middagsrast på jobbet är rena himmelriket - menar varm mat - tyst och lugnt...

... du kan sitta på toaletten i lugn och ro...

... att sköta stallarbetet klockan 5-6 på morgonen innan barnet har vaknat är dagens lugna och meditativa stund, som du verkligen njuter av...

... du helt plötsligt börjar tapsera väggarna på diverse konstiga alster hemsläpade från dagis och är stolt över dem, borta är dagen när granen bara skulle vara klädd med kulor, glitter och ljus och inte några konstiga smälkarameller och annat egentillverkat pynt...

:love:

När du står och skjuter kundvagnen fram och tillbaka.
Eller när du står och gungar utan att ens hålla barnet.

... När du är i simhallen ovh glömt ditt balsam och tar barnets konstaterande att den fejjkade godisdoften är helt okej.

...När du är på en servering/resturang och alltid tar en stor bunt servetter, även fast barnen inte är med.
...Har fullt med servetter/våtservetter i handväskan och bilen.

*När du åkt själv i bilen och när du är framme vid slutdestination inser att du lyssnat på "Bamse" hela tiden...

...när du kommer på dig själv med att nynna på signaturmelodin till Fåret Shaun :D

När man pratar konstant med hästen om vad man gör, typ " Och så måste vi borsta lilla örat, borst borst, nu blev det fint och nu ska vi kratsa lilla hoven, skrap skrap, o så mycket grus..".

När man står framför spegeln i bikini och tänker i sitt stilla sinne

- Vad faaan hände egentligen?

( 8 kg kvar, tjohoo )

...när man inte tycker att baddräkt är ett dugg tantigt utan snarare ett ytterst praktiskt plagg :D

När man inser att man suttit halva fm och kollat på barnkanalen fast stora barnet är på dagis och lillebror sover. :D

När du åker till ica och kommer på vid kassan att du visst glömt sätta på dig bhn. (ammar så är vi bara hemma är det smidigast utan)

Kommer säkert på mer någon dag när jag är piggare!

... du läser igenom den här tråden och tycker alla är fullt normala. :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 802
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama