Leksaksstoppning

bumpo

Trådstartare
Min mördarShihTzu har tillbringat de senaste dagarna med att mörda en leksaksbanan och nu hittar jag stoppning från sagda banan i hela huset. Hur farligt är det om hon har ätit någon stoppning? Jag har sett att hon har spottat ut stoppning hon fått i munnen och jag har plockat undan bananen för nu. Min lilla diva ska ju inte bli dålig av att vara mördarhund.

Min ena dvärgpinscher snaskar en del stoppning. Det går rakt igenom. Jag brukar plocka bort efterhand som hon drar ut det för hon behöver inte få i sig jättemycket. Men jag ser ingen större risk med det. När hon ätit en metalltub gav lät jag henne snaska lite mer på det och det hjälpte till att linda in det vassa hon hade i magen.

Min 8mån valp stoppar också allt i munnen.. Leksaksstoppning, skumgummi från soffan osv. Stoppar honom när jag är hemma, när jag var i skolan en gång och kom hem hade dom härjat i soffan igen och han kräktes upp stoppning från soffan. Så länge det går över fort och han inte visar tecken på försämrat allmäntillstånd åker jag inte in. Peppar peppar brukar han inte äta sånt längre :angel:

:D du lär nog hitta lite skum och konstigheter i bajset om du kikar nästa gång.
Jag och kompisen ser nog väldigt knepiga ut när vi står ibland med huvudena tätt ihop och glor ner i en bajspåse full med hundbajs.
Ingen fara med lite stoppning, det kommer ut den naturliga vägen, så länge den inte ätit ett helt gosedjur typ.

Men vad bra. Då kan jag med gott samvete låta divan mörda bananer i fortsättningen då. Hon är ju så lycklig när hon dödar den. :love:

Jag har tyvärr fått motsat svar av veterinären, stoppningen som finns i hundleksaker är inte bra i hundens mage, kan trassla in sig i tarmarna, bli till en hård massa i maggen m.m. Detta är vad veterinärer har sagt till oss när Ascot var valp och vi behövde åka in och kräks honom (gällde dock en svald strumpa).

Jag har tyvärr fått motsat svar av veterinären, stoppningen som finns i hundleksaker är inte bra i hundens mage, kan trassla in sig i tarmarna, bli till en hård massa i maggen m.m. Detta är vad veterinärer har sagt till oss när Ascot var valp och vi behövde åka in och kräks honom (gällde dock en svald strumpa).
Det här är en 'vanlig' leksak och inte en hundleksak. Är det skillnad tro?

Jag skulle tro att det är som med mycket annat: oftast går det bra, men den dag det inte gör det så blir det rejäla problem. Just därför vågar jag inte låta mina hundar mörda gosedjur. Vi leker tillsammans med gosedjur och så får de strimla toarullar, köttiga ben och pinnar i skogen istället.

Ja man får ju se vad som är rimligt. Jag låter inte min snaska i sig några mängder men jag får heller inte panik för att hon fått i sig lite.

Men vad bra. Då kan jag med gott samvete låta divan mörda bananer i fortsättningen då. Hon är ju så lycklig när hon dödar den. :love:

Njää om det händer nån gång ibland så är det nog ingen fara, men inte låta det lilla monstret slakta gosedjur ofta, då kan det gå illa.
Köp en liten aktivitetsboll med hål i som du fyller med hundgodis och låter henne leka med den, då tröttar hon ut hjärnan också och du slipper leta mördad banan över hela huset.
:D

Njää om det händer nån gång ibland så är det nog ingen fara, men inte låta det lilla monstret slakta gosedjur ofta, då kan det gå illa.
Köp en liten aktivitetsboll med hål i som du fyller med hundgodis och låter henne leka med den, då tröttar hon ut hjärnan också och du slipper leta mördad banan över hela huset.
:D
Ha, nu var du rolig. :rofl: Skulle du lyckas hitta en aktivitetsboll OCH ett godis som Fluffbollen godkänner ska du banne mig ha ett pris. Hon är hopplöst kräsen lilla damen. Jag har mest varit glad över att ha hittat något annat än mina innetofflor hon vill leka med. :D

Ha, nu var du rolig. :rofl: Skulle du lyckas hitta en aktivitetsboll OCH ett godis som Fluffbollen godkänner ska du banne mig ha ett pris. Hon är hopplöst kräsen lilla damen. Jag har mest varit glad över att ha hittat något annat än mina innetofflor hon vill leka med. :D
Määh vad har du för knasig fluffboll?
Min roar sig med det mesta och äter allt, vissa saker är roligare än andra, och en boll från Biltema är roligast just nu, man kan stoppa i godis och så låter det "help" om den när man puttar på den.
:cool:

Määh vad har du för knasig fluffboll?
Min roar sig med det mesta och äter allt, vissa saker är roligare än andra, och en boll från Biltema är roligast just nu, man kan stoppa i godis och så låter det "help" om den när man puttar på den.
:cool:
Ja, alltså hon är min? Säger inte det allt? Eller ska vi vara petiga så är jag dagmatte men hon är jag i hundform. :D De två andra i flocken är som hundar ska vara... Glada, intresserade matvrak. Speciellt terroristen: D

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Blyger
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 045
Senast: snöflingor
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10