Leksaker? Otacksamma Yoga!!

MissFideli

Trådstartare
Här springer man runt halva stan för att hitta exakt rätt sorts möss för att katterna ska vara nöjda. Bara en sort duger, en speciell sorts svans MÅSTE dom ha. Iofs plockar Yoga bort svansen efter några dagar, men ändå.
Idag hörde jag henne leka länge. Gick för att titta när hon (trodde jag alltså) lekte med en av dom nyköpta mössen men tji fick jag. Hon for runt som en galning i sängen, och jag såg verkligen inte vad hon lekte med. Så jag stoppade henne för att se.

Ett morrhår!! Kattskrället leker med ett tappat morrhår!

011a.jpg

Senast ändrad:
Sv: Leksaker? Otacksamma Yoga!!

Haha! Ja de är för knäppa!
Här hemma är det mest bara Lilltjejen Cleo som uppskattar möss och andra normala kattleksaker. Rustie nedlåter sig inte att leka med grejor för barn, han vill ha trasmattor och helst någon (Tvåbent) att brottas med. Sugrör är annars hans stora fetish.
Oscar han har mest dilerium, han är nog lite paraniod och leker med spökena han ser :p Tafatt med de andra två är också uppskattat, och rexrace genom hallen.

(Dock är jag GLAD att Cleo är någorlunda lättroad annars hade jag snart blivit en utbränd kattägare, she's a handfull. :love: )

Race är det här också. Gissa hur kul det är när 2 britter på 6 kg styck kommer farande!? En gång försökte vi ta oss igenom en dörröppning samtidigt. Inte dubbeldörrarna där vi får plats, utan en av dom smalare. Jag lyckades på något vis hänga kvar i luften och inte trampa på nån katt, men fick blåmärken på båda armarna för besväret.

Min "Stora" väger dryga 4.6, de andra två lillskitarna väger mellan 2.3-2.5. Dina två katter väger tillsammans mer än mina tre! Haha.
De är så otroligt maffiga, britter. Jag brukar alltid fastna vid brittburarna på utställning, de ser så.. Kramvänliga ut.

Jag köpte en tunnel till mina katter som skulle vara SÅ populär enligt zoobutiken men mina katter förstår då inte vad det är som skulle vara så kul med den där tunneln....En aktiveringskula att stoppa godis i ratade de också. "Klätterträdet"gillar den äldsta,mest att ligga på förvisso,klösbrädorna av kartong använder de flitigt men roligaste leksaken de fått är en kartong jag skurit dörr och fönster på. Då kan den ena ligga i den och den andre på taket så kan de försöka slå efter varandra. Den äldsta har dessutom kommit på att tar man sats och landar med full fart på "taket"av kartongen så glider den ju iväg och det verkar vara höjden av lycka!Kattmyntemöss är bara lite roliga medan snören är hemskt roliga!Dessvärre uppfattade äldste katten även att det bruna bandet i kasettband ju också är en sorts "snöre"så en dag när jag kom hem så kom han och mötte mig med stolt uppsyn och hade en hel rulle kassettbandssnöre i munnen.Ett enda stort trassel.Då hade han öppnat kartongen med kasettbanden från min tonårstid(de flesta saknade dessvärre fodral.Sådana där nostalgiblandband jag spelat in själv och fått av kompisar,storasyskon...)och dragit ur alla "band"han kom åt och han hade nog haft göra och kunde inte förstå varför jag inte genast ville vara med och leka......

Dom är kramvänliga. Mjuka, jättemjuka!! Det är ju löst hull istället för som t.ex Bengalerna som är jättefasta i hullet fast med samma tyngd. Tyvärr är det många som får höra att deras britt är fet, trots att den kanske är perfekt. Lite jobbigt.

Men varje gång jag kånkar runt med nån av dom i bur så tänker jag på Devon, tänk vad mycket lättare det skulle vara att bära en sån :D

Älskar britten, den är min favorit big time. Kommer alltid att ha britter tror jag. Men Devon har jag gillat länge och habegäret ökar för varje gång jag ser dom. Jag tror att dom kan gå ihop bra med britter, trots att dom är ganska olika. Britten är ju en bredvidkatt, vilket iofs är skönt. Men jag blir alldeles salig när jag ser rexarna ligga i knät, eller med en tröja på osv. Försökte hitta ett täcke till Yoga, vi ska gå ut och gå promenader är det tänkt. Men hundar i hennes storlek är typ bara hälften runt halsen :smirk:

:rofl: :rofl:
Det bor små djävlar i dom tror jag.
Köpte också en tunnel. Med prassel i, för det skulle dom älska. En av dom klev på den så det prasslade en gång, sen vågade dom inte gå i närheten av den mer. Iofs kvittade det, den var inte gjorde för britter, hålen var för små :smirk:
Köpte en elementsäng också, alla katter älskar ju elementsängar. Ja, i 2 veckor. Båda sakerna är omplacerade till hem med mer kärlek till dom...

Måste berätta om mina föräldrars katt Muffins. Hon har alltid varit väldigt speciell i maten, mamma fick plocka bort resterna av en fefferoni en gång som katten åt på.
En av favoriterna är dock champinjoner, hon älskar det!! Innan mamma visste det, så hade hon inhandlat en låda med jord och sånt i, man skulle kunna odla champinjoner inne i denna låda som var färdig och klar. Bara vattna och vänta. Sagt och gjort.
En morgon låg det jordhögar på golvet. Jo visst, kattskrället hade varit ner och skördat svamparna. Inte en enda sparade hon!

Senast ändrad:

Ha!Ha!Ha!Ja,katter är fantastiska(även när de är förfärliga....).

hahaha, klockren svamphistoria! Min Oscar är helt galen i majs och kikärtor. :D

haha
Min katt gillar bara mössen som låter när man skakar på dom (som om det är en/två plastkulor i).
Kattunneln dög till att lägga sig i, för att sen kunna morra på de leksugna kattungarna som ville springa igenom den.
Och tar man hennes stol (inköpt som kontorsstol till mig egentligen) så hoppar hon helt enkelt upp och lägger sig i knät. För hon SKA vara i den stolen. Det kvittar om det ligger massa papper, kläder eller något annat där - hon ska sova där ändå.

Min förra katt ville ha en sån där liten mus med päls,ca 3-4cm lång,men den dög inte när den var ny,då låg den och skräpade bara,men..när hunden(40kg) fick slakta den så den såg ut som en liten svart plastbit a la tugghål/märken,då lekte katten med den..

Leksaker bah! När det finns halm eller höstrån att leka med är det toppen tycker Tequila. Matte kan gömma sin tunnel och sina leksaksmöss

Får dina pälsmöss ha kvar svansen i flera dagar!!! :eek::eek:
Jag har klockat Speedy på 1,5 minut efter att jag gav musen till Alva, och försökte hålla honom borta från den. :crazy:

Japp. Det beror väl dels på att dom slarvar bort dom ganska omgående och kanske på att Yoga hellre leker med morrhår då :smirk: :D

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 750
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Nu börjar jag bli desperat här.... Det är så att jag och hunden, whippet på 11mån, flyttade in hos min mamma och mina 2 småsyskon för...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 354
Senast: pumah
·
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 489
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar