leksak i lådan?

jojongo

Trådstartare
Undrar varför lägger vår hankatt lägger sin favoritleksaksmus i lådan? vi tycker det är lite äckligt då den får sand på sig men han vill verkligen stoppa ner den i lådan emellanåt och lämnar den också där. Annars är han galen i den här musen och har lärt oss leka apport när han kommer tillbaka med den :laugh:
 
Sv: leksak i lådan?

Kattlådan är en central plats i kattens revir och när katten lämnar en leksak där är det för att markera att leksaken/bytet är hans. Min Ruben är expert på att efter avslutad lek/jakt lägga leksaken i mat- och vattenskål (som också är centrala platser i reviret), men det händer även att han lägger dem i kattlådan.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 593
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 549
Senast: Bapelsin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 583
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sundsvall?
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Glasögon

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp