Leksak efterlyses

Asko

Trådstartare
Min lilla Alice älskar att bita, riva, slita och dra i tyg. Hon biter och sliter gärna i mina lakan, det har hon fått göra men har upptäckt ett par mindre hål ... :o Därför efterlyser jag tips på leksaker som är lätta och mjuka men ändå tåliga och stora nog att slitas och bitas i?
Är inte främmande inför att köpa leksaker för hundar om det skulle behövas :D

Sv: Leksak efterlyses

Testa Kong Kickeroo, mina kissar älskar dem och de har hållit bra :) de finns i olika varianter och olika storlekar (bla små för kattungar).

Har också en kong som katterna älskar. De brottas med den, gnussar huvudet mot den, biter i den och ja, det mesta. Hållit hitills : )

Annars kan man ju köpa typ gosedjor från ikea om katten gillar att brottas med saker. :)

Tack för alla svar!
Men idag när jag städade bland pappershögar så hittade jag en lagom stor och mjuk tygbit som jag hade övningssytt på för många år sen. Visade den för Alice och så tacksam som hon är att ge leksaker till så gillade hon den :D funderar dock nu på om jag ska sy ihop den till något kongliknande eller bara sy kanterna (så den inte frasas upp) ... men jag kan ju istället sy ihop den till en kong med kanterna vända utåt istället inåt bara! :idea:
Men undrar ändå om hon inte gillar den platt, hm.

Synpunkter eller tips tas emot tacksamt!

Det går att köpa kattmynta från Kong (kolla brittiska Amazon) så kan du göra en egen Kong sas :) Mina katter är kräsna vad det gäller kattmynta (eller ja, när det gäller allt faktiskt... *suck*) och tycker bara om den.

Mina katters Kong Kickeroo höll inte särskilt länge. Den är ju sydd av filt-tyg, så den var väldigt lätt att slita sönder.

Stämmer in i kören om kickeroo!

Mina katter blir helt tossiga när dom får en ny sån, men ändå har dom aldrig haft sönder en. Köper mina från zooplus, där kostar dom inte speciellt mycket så jag köper hem ett lager och lägger dom som inte används direkt i en plastpåse.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 236
Senast: hoppsann
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 339
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 752
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar