Leker mina kissar?

Ackela

Trådstartare
Hej,
jag har två kissekatter nu. Den ena kom för ca två veckor sedan. Båda är kastrerade men åldersskillnaden ligger på ca 2 år. Min gamla kisse är en riktig buse och leker gärna hårdhänt. Nu undrar jag om dom leker när dom hoppar på varandra och biter? Alltså dom hugger ju inte håll på varandra och ingen fräser, skriker eller reser ragg men det ser rätt brutalt ut. Båda springer efter varandra och leker som jag kan se men just när dom brottas och bits blir jag lite osäker... Är det normalt att katter leker så hårdhänt? Innan har dom mest sprungit efter varandra och tassat på varandra på ett lekfullt sätt. Men som sagt, ingen av dom fräser eller något sådant när dom brottas så kanske det bara är lek?
 
Sv: Leker mina kissar?

Mina katter leker ganska precis så som du beskriver. Det är nästan en vecka sen vi fick hem den yngsta och de har blivit kompisar äntligen så jag skulle vilja säga att de leker ganska normalt. Om du tycker att det känns som den ena går till överdrift kan du sära på dom och sen släppa ihop dom igen. Min hane trissade upp sig själv rejält i början och slutade aldrig jaga, bita, bråka fastän honan bara försökte komma undan, och då särade jag på de två men annars så leker katter ganska brutalt tydligen.
 
Sv: Leker mina kissar?

Ja, för dom verkar ha jättekul emellanåt och jagar och smyger på varandra. Sen kommer det där när de bara brottas och bits och jag blir lite skrajsen. Men dom är på varandra kort efter också så det känns som att det är brutal lek. Som tur är så är min gamla kisse ganska fint uppfostrad och lyssnar ganska bra om man säger till honom :D Fast å andra sidan så om dom börjar slåss ordentligt så ger han nog fan i om jag står där och morrar på honom :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
557
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 595
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 386
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 748
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp