Lekar och leksaker

U

ullis25

Jag vill gärna ha tips på lekar/övningar som man kan göra med sin häst, och leksaker att ha inne i boxen.
Gärna bok tips oxå.
 
Sv: Lekar och leksaker

Du kan alltid hänga in en borste som du inte använder i ett snöre, men se till att hästen inte kan fastna eller göra sig illa! Det var en som gjorde för hästen rörde till så i boxen och hade långtråkit, men det hjälpte :D ... Har du prövat att göra tricks med din lilla (Stora?) pålle? Det är faktiskt kul och en liten slutövning efter longering kanske? :p
Vissa hästar gillar också bollar, så du kan alltid pröva med en boll i hagen ;)
 
Sv: Lekar och leksaker

Jag vill gärna ha tips på lekar/övningar som man kan göra med sin häst, och leksaker att ha inne i boxen.
Gärna bok tips oxå.

Tag en PET-flaska, modell hård. Borra upp en hål i botten och ett par på sidorna. Drag ett rep igenom flaskan gör en knut i botten, gärna med en tofs. Drag repet även på utsidan av flaskan och gör en upphängningsanordning i toppen av repet. I hålen kan du sedan proppa flaskan full med godsaker. Häng den i boxen. Våran häst älskar att dänga runt med flaskan för att få ut godiset. Tofsen i botten tar hon mellan tänderna och ruskar runt flaskan och godiset flyger ut. Hon förstod på en gång vad hon skulle göra. Hon älskar sin flaska.
Vi var även på ZOO affären och köpte en del hundleksaker, de är oftast tillräckligt robusta för att palla med hårdare tag. Hon har även en basketboll som vi skjuter till varandra. Hon använder antingen hovarna eller mulen för att skicka bollen till mig. Bollen är också kul att ha i krubban när hon får kraft. Då måste hon se till att få ut den för att få tag i maten, det sysselsätter henne ett tag.
Plastdunkar som är upphängda i rep är också kul att mangla. Se bara till att repen du hänger grejor i är starka.
Vår häst är långtidssjuk men med alla leksaker har hon lite sysselsättning.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
851
Senast: MJLee
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
226
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
921
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp