Leka med hästen?

M

Midnightwalker

Bortsett från seven games så undrar jag om det finns andra "lekar(?)" man kan leka tillsammans med hästen. Allt från att förstärka förtroendet för varanndra till att bara ha allmänt kul! Hittade inget på varken Hästhantering el NH. Tacksam för svar! ;)

Sv: Leka med hästen?

Hej! Du kanske kan pröva med klickträning, det tycker min häst är roligt! Sök på forumet så hittar du info./W

tricktraining kan vara nyttigt både för att stärka relationen och för att ha roligt :)

Annars så brukar en lössläppt häst i en paddock vara ganska haj på att ha matte som lekkamrat :d

Jag håller med, och lite musik med discodans brukar vara uppskattat. Det praktiserar jag själv och hon var med på noterna från första stund. Grannen säger att jag praktiserar spegelritt med en häst.:rofl:

Ride on skrev:
Jag håller med, och lite musik med discodans brukar vara uppskattat. Det praktiserar jag själv och hon var med på noterna från första stund. Grannen säger att jag praktiserar spegelritt med en häst.:rofl:
Det finns möjligen inte oxå på film? :rofl: :rofl: :rofl:

Vad innebär detta? Sökte på det men fann ingenting om det.
Tacksam för svar! :bow:

Jag hade en häst som älskade när man jagade honom i hage/paddock. Nej, jag spang inte runt med ett spö och jagade honom om Ni tror det, utan han smög upp bakom mig och jag vände mig om och sa Bu. :crazy:

Han fortsatte göra detta tills matte var fruktansvärt trött och inte orkade ta ett steg till... Han trodde han var en människa istället för en häst eller något... Något annat han älskade var och hopp om matte hoppade ett hinder först så kom han efter som en tok. ;) Ni kan själv tänka Er vilken syn!

Detta var en tävlingshäst i full kondition och vi motionerade varandra ibland på ett annorlunda sätt...

Min ena shettis älskar kurragömma. Jag springer och gömmer mig och han kommer direkt när jag ropar... så får han ju också en liten godisbit när han hittar mig och det är ju alltid poppis.:D
I början blev det bakom närmsta träd i hagen så han såg mig, nu kan jag gömma mig lite mer ordentligt.

De gillar båda badbollar ockå. Och att bada i barnens pool på sommaren :eek: men det är ju inte jag lika förtjust i.

Dem "7 games" är bara en början. mer advancerad lekar följar, Genom PP Levels är det mycket mer. Man kan hitta vad som helst att leka med.

En sak som jag tror redan kommit upp, men som är det perfekta sättet att få motion på ett superroligt sätt..

Jag brukar släppa min häst lös i padocken, sen springer jag å stannar, han har då sprungit efter mej å stannat precis bakom mej. Sen kan man springa över hinder, men jag får alltid vara lite försiktig då, för han tycker att det är så kul å kommer rätt fort bakom mej...

Ett annnat sätt är att bara träna NH med hästen, i tillexempel grimskaft men då kanske ute i terräng, vissa hästa lär sej vad dom ska göra när de är i paddock å glömmer sen när man är ute på riktigt aja ha det bra å lyca till :)

Jag har många, många gånger haft hästen lös när jag gått skogspromenader för behandlar man dom som förvuxna hundar så är det precis det dom blir. Lite kurragömma i storskogen bland stock och sten brukar vara uppskattat och när det sen är dags att gå hem är det ju bara att vissla på dom och sätta på kopplet.:D

Ja, jag vet, jag har en knepig hästhantering. Men så är min häst knepig också,,,,,,,,,,,,:o :angel:

Ride on skrev:
Jag har många, många gånger haft hästen lös när jag gått skogspromenader för behandlar man dom som förvuxna hundar så är det precis det dom blir. Lite kurragömma i storskogen bland stock och sten brukar vara uppskattat och när det sen är dags att gå hem är det ju bara att vissla på dom och sätta på kopplet.:D

Ja, jag vet, jag har en knepig hästhantering. Men så är min häst knepig också,,,,,,,,,,,,:o :angel:

...i så fall är vi knepiga här med... :angel: :p

Håller med övriga o lägger till... kurragömma, fotboll, agility, promenader, cykla, gömma godis, dansa... :banana: :love:

Jag tycker att jag har en väldigt bra relation med min pålla. Jobbar och leker ofta inom inhängnade områden. Men steget ut i det fria LÖS, känns väldigt stort!!! Tänk om hon drar iväg!? Går ner sig i ett träsk eller nåt!?

Jag brukar också släppa lös min häst i paddocken. Men jag sätter upp ett hinder på ena kortsidan (stor ridbana). Min häst älskar att hoppa, trots att hon är en reining häst. Finns inga infångare eller någonting. Hon tycker det är jätte kul hon hoppar, springer ett varv, stannar i ett hörn och väntar på att ja ska ge henne täcken så hon får hoppa igen.!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 333
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter