Leia är igång igen!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare java
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 110
J

java

För en vecka sedan berättade jag om min katt som fastnade i skrivaren - Nu är hon i farten igen..
Igår råkade jag glömma en rulle hushållspapper framme på vardagsrumsbordet. När jag klev upp i morse var hela vardagsrummet täckt av papper i små, små bitar. Det var också papper i köket, hallen, badrummet, i blomkrukorna, vattenskålen, i elementsängen... :smirk:
Mitt i alltihop sitter Leia med hushållspapper i svansen och ser så himla nöjd ut.. Vad skall det bli av detta busmonster?! Trodde hon skulle bli lugnare av att kastreras, men med henne är det snarare tvärtom.. Tur att hon är så otroligt mysig mellan påhitten! :love:
Tog ett kort på röran, men har inte digitalkamera, så jag kan tyvärr inte lägga ut det!
Vad hittar era katter på för tokigheter?

Sv: Leia är igång igen!

Dricker ur toaletten med fara för livet, dricker gammalt kallt te, dricker ur kastruller som står i blöt dvs dricker allt vatten som inte är rent.
Hoppar från köksön till köksbänken med ett fullt smörpaket i munnen. Avståndet är drygt en meter. Hon har sin matplats på köksbänken för att inte hunden ska äta upp hennes mat och allting som är vid hennes matplats tycker hon är hennes. Alltså även smörpaket, skinkpaket och annat som hon själv tagit dit :smirk:

Vi hade en gammeldags brödrost som såg ut som en slags grill. Den låg den förra katten gärna på tills hon kände genom sin tjocka vita päls att det var lite varmt. Då gick hon därifrån med ett snyggt rutmönster på sidan :D

Senast ändrad av en moderator:

Pappersrullar måste hållas gömda, de är fantastiskt roliga att smula sönder. Om toarullen har ett ark som hänger och dinglar så slaktar man det och sprider ut delarna som små offergåvor över hela lägenheten.

Glömmer man vattenglaset eller thékoppen framme så är det blött på morgonen. Alla behållare med vätska i måste tippas ikull så att man kan undersöka om det är en drickbar vätska eller inte.

Det mest som ligger uppepå bord ska ner på golvet. Pet pet, rull rull, krasch. Hemskt djur.

Novemberkaktusar ska inte vara i jord, de ska dras upp med rötterna och sen förvaras på golvet.

Den svarta leksaksråttan ska vara i sängen, den vita i soffan.

Alla sladdar som är synliga är lovligt byte (tack och lov lugnade det sig när tänderna bytts och växt klart).

Just ja. Gardinstänger är livsfarliga kattmördare och anfall är bästa försvar.

Senast ändrad:

java skrev:
Tog ett kort på röran, men har inte digitalkamera, så jag kan tyvärr inte lägga ut det!

Såg det ut ungefär såhär?
IM003088.JPG

:rofl:

Den här synen får jag se minst en gång i veckan (på nåt sätt lyckas dom alltid hitta en toarulle nånstans, eller så river dom ut den från pappershållaren på toan) Det var dock bara den här gången jag lyckades fånga det på kort. :smirk:

Mina gör inte SÅÅ mycket dumma saker, mestadels bara att alla mattor är i en enda hög :crazy:

Min devon är en riktig jävel dock, han lurar in hunden under bordet, sen står han på bordet och väntar på att hunden ska sträcka ut näsan, för då får han stryk haha.

Massa söta saker gör min gammelherre, han sitter runt matbordet på en egen plats och egen tallrik >.< och sen kan han sitta och vacker tass :P

Har ingen kisse själv men kom o tänka på ena stallkatten som gärna spenderar morgonen på min kuses rygg. Man börjar fundera på vad som kommer hända när vintertäcket inte längre ligger på. :cool:

De kan ju eg. inte göra så myckeet bus i stallet men när man är där så kan de iaf klättra upp på en - man får slita rejält för att få loss kattskrället från huvet, och sen gäller det att springa som f***... :devil:

Hihi :rofl: Så såg det ut, men lägg till mycket mer papper! Det var en i stort sett ny rulle, och nu finns inget kvar.. :angel:
Toarullen har hon varit på flera gånger - men då blir det "bara" konfetti i badrummet. Men, det är svårt att låta bli att le åt dem - de ser ju såå nöjda ut!
Det där med leksaksmöss i sängen- min andra katt har en favoritmus som jag alltid hittar under täcket när jag lägger mig.

listan kangöras lång.. och då har jag ändå en "lugn" ras (perser)

*diskbänken är bästa stället att sova på. att min mamma har städnoja och ogärna har en hårboll där maten ska tillagas är enligt kisse hennes problem.

*andra kisses matskål kan inte stå på fönsterbrädan, den SKA ner på golvet med ett krasch som följd.

*alla husses viktiga papper är en perfekt madrass för middagsluren, och perfekt att skaka av vatten som stannat kvar i "skägget" på. att många papper sedan ska skickas till myndigheter gör det hela bara roligare.

*andra kissen måste förföljas likt "följa john" minst en halvtimme varje dag, trots hans irriterade försök att bli av med en.

*avloppen är en utmärkt vattenkälla, så alla "lock" måste vara av så att man kommer ner med huvudet ordentligt.

*att rulla sig i duschen efter att någon duschat är kul. då kan man skaka av sig vatten på övriga familjemedlemmar efteråt.

need I say more? denhär gangstern lever jag med dagligen..

:rofl:

Vi tar katt I först, observera att hon lider av något dampliknande.

* leker med allt som rullar, det inkluderar pennor, snusdosor på högkant, lepsyl, pappersrullar o.s.v.
* klänger i gardinerna...speciellt roligt då jag inte hinner se..men hör...typ på natten. hon hinner alltid springa och gömma sig.
* har ett sjukligt intresse för skrivaren.
*snor mat från köksbänken om man inte håller ögonen på henne.
*försöker smyga sig fram till våran mat.
*vässer klorna på mattorna...
*anser att mattor är till för att ligga i en hög.
*trakaserar sin syster minst en timme per dag
* kryper in i allt som går att krypa in i...killen har faktiskt varit påväg med henne till skolan en gång...men han hann märka att det rörde sig i ryggan innan han hade hunnit komma alltför långt :angel:

Katt nummer II:

En lugn dam som i stort sett bara har en ovana...att dricka från toaletten...hon har åkt i med huvudet före en gång (syster var i närheten och bestämde sig för att hjälpa till :rofl: )

Våra katter brukade "bada" i akvariet då vi hade ett öppet 1000-liters.
Gammelkattan (RIP) lyckades tugga i sig en virktråd på ca en meter när hon var liten. Vi upptäckte det när den skulle komma ut den naturliga vägen. Problemet var att sista cm fastnade där bak och hon sprang om kring i lägenheten med en :eek: - tråd efter sig.

cewe skrev:
Våra katter brukade "bada" i akvariet då vi hade ett öppet 1000-liters.
Gammelkattan (RIP) lyckades tugga i sig en virktråd på ca en meter när hon var liten. Vi upptäckte det när den skulle komma ut den naturliga vägen. Problemet var att sista cm fastnade där bak och hon sprang om kring i lägenheten med en :eek: - tråd efter sig.

Men jisses! :rofl:
Fick ni bort tråden sen?! :eek:

Liknande trådar

Övr. Katt Min katt har varit utekatt hela sitt liv, och det har varit världens liv om man inte tillgodosett hans behov av att gå ut NUUUUUU...
Svar
3
· Visningar
1 238
Övr. Katt Någonstans har jag fått för mig att det här med katter är ganska smidiga djur att hålla sig med. Mormors katter låg mest i fönstren och... 2
Svar
28
· Visningar
2 235
Senast: Åska
·
Övr. Katt Denna gången för Molly. Den första katten min familj skaffade. I 12 år har hon bott hemma hos min mamma, jag var 14 när hon kom till...
Svar
5
· Visningar
948
Senast: CeciliaHeikne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka