Lee Scarlett, varianter och storlekar

Egonson_

Trådstartare
Har två par Scarlett hemma i storlek 28/31 som passar rätt bra, något stora men med bälte fungerar det bra.
Beställde mig ett par till i samma storlek 28/31 men de kan jag inte ens knäppa och de är mycket styvare tyget (klart därför de inte passar - inte samma stretch?) så det blir retur.

Det jag är brydd över är att det måste uppenbarligen skilja på passform även inom samma märke/modell? Frågan är bara hur jag hittar rätt variant :confused::confused::confused: Hjälp en vilsen ni som vet :D

Visst kan jag prova alla i nån butik, men.. Det orkar jag faktiskt inte. Chansar lite på att någon råkar veta mer än mig..

Var de nya en annan färg? Materialet brukar skilja sig beroende på färgen på tyget, de modeller jag tänker på har de ljusa jeansen haft mer stretch än de mörkare färgerna. Så kolla lappen vad materialsammansättningen är i de du har och jämför när du köper nya. :)

Jag har upplevt att det finns två olika varianter av samma modell. En med normal midja och rätt mkt stretch, och en med lägre midja och lite stretch. Jag passar inte alls i den senare varianten, men älskar den första, så för mig är det ett måste att prova innan köp.

Var de nya en annan färg? Materialet brukar skilja sig beroende på färgen på tyget, de modeller jag tänker på har de ljusa jeansen haft mer stretch än de mörkare färgerna. Så kolla lappen vad materialsammansättningen är i de du har och jämför när du köper nya. :)
Vad lustigt, jag har precis motsatt erfarenhet av just Lee scarlet! De ljusare var hårdare än de mörkare.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka