Sv: Ledinflammation-när se förbättring?
åkte in med min häst han hade inflamtion i v.f knä och kota + v.b knä fick behandling emd tuppkam och vilade typ 4 veckor tror jag det var, var lite bättre, röntagde då oxå och visade sej att ahn hade pålagringar på v.f kota
, behandlades iaf igen men nu med cortison. Lät inte spec positivt för min häst då, men blev iaf helt bra sen, hade då vilat 3 månader. Reds igång typ 2 månader fick sedan ett sår och fick vila 1 månad men efter det var han endå inte ren på böjt spår i traven så åkte in och kollade, hade då inflamtion igen på samma kota
bestämmde oss då för att ta bort han, han skulle ju få tillbaks inflamtion igen, frågan avr ju bara hur lång tid det skulle ta, tog ju tydligen 2 månader
Men sen hur lång tid det tar innan de blir friska beror väl på hur länge de gått emd inflamationen, vår häst hade nog gått emd den ett tag (men var väldigt smärttålig så visade inte spec mkt, visade bara på böjt spår och vi red typ bara ut i skogen.)
Vår vet gör bara 3 behandlingar efter varandra och om hästen inte är bra då får man börja diskutera. Sen har ju olika vet olika lång behandlingstider...