J Jabbe Trådstartare 8 Feb 2014 #1 Diskuterade med en vän idag. om man leasar en unghäst, och kör premie med den, ska ägaren premiepengarna då? Det kanske är olika vad man gör upp?
Diskuterade med en vän idag. om man leasar en unghäst, och kör premie med den, ska ägaren premiepengarna då? Det kanske är olika vad man gör upp?
ghost 10 Feb 2014 #2 Sv: leasing Det borde väl vara samma % som alla övrigt "riktiga" prispengar? Det är väl ingen som leasar en häst och ger 100% av insprungna till ägaren?
Sv: leasing Det borde väl vara samma % som alla övrigt "riktiga" prispengar? Det är väl ingen som leasar en häst och ger 100% av insprungna till ägaren?
J Jabbe Trådstartare 15 Feb 2014 #3 Sv: leasing Tycker jag också.. Pratade med ett större stuteri idag, som leasat ut hästar i tusen år, han leasa ut på 25-75% men premiepengarna tog han 50%
Sv: leasing Tycker jag också.. Pratade med ett större stuteri idag, som leasat ut hästar i tusen år, han leasa ut på 25-75% men premiepengarna tog han 50%
via 19 Feb 2014 #4 Sv: leasing Jag har aldrig vare sig leasat eller leasat ut häst, men det där måste väl vara upp till varje enskild ägare och leasingtagare att komma överens om?
Sv: leasing Jag har aldrig vare sig leasat eller leasat ut häst, men det där måste väl vara upp till varje enskild ägare och leasingtagare att komma överens om?
J Jabbe Trådstartare 26 Feb 2014 #5 Sv: leasing ja, så är det. Tänkte mest om någon hade leasat häst, och vilka procent den haft. Har hittat en fin unghäst som kom för några dagar sen, så frågan är inte aktuell längre, om ingen annan undrar förstås =)
Sv: leasing ja, så är det. Tänkte mest om någon hade leasat häst, och vilka procent den haft. Har hittat en fin unghäst som kom för några dagar sen, så frågan är inte aktuell längre, om ingen annan undrar förstås =)
ghost 26 Feb 2014 #6 Sv: leasing Jag har haft 20/80 med 50/50 på ev. vet.vård (attans bra avtal ) och en som jag hade 20/80 rakt av på. Inga unghästar men jag hade aldrig gått med på annat än samma % på premiepengar, då hade jag hellre köpt en.
Sv: leasing Jag har haft 20/80 med 50/50 på ev. vet.vård (attans bra avtal ) och en som jag hade 20/80 rakt av på. Inga unghästar men jag hade aldrig gått med på annat än samma % på premiepengar, då hade jag hellre köpt en.