E

EQL

Jag ska tävla dressyr i helgen (KM) :p men jag har inte börjat rida programmet än så jag tänkte fråga lite vad man ska tänka på i det programmet? (rubrken)

Behöver lite dressyrtips haha

Sv: Lb:3 2003

Vore bra om du gav lite mer bakgrund, exakt vad du undrar över...Lite jobbigt att skriva tips genom hela programmet nämligen...haha Men allmäna saker som att i serpentinerna, skär tydligt av hörnen som ingår i serpentinen, så att du visar att du inte går ut i dem. Sen i galoppen är det ju snett igenom på kort diagonal med travavbrott. Många har tittat på www.stallbacken.com där denna linje är felritad. Travbiten ska vara jämnt fördelad över medellinjen, alltså halva sträckan före och halva efter, inte mellan E/B och medellinjen som det framgår av teckningarna på den hemsidan. Som sagt, vilka delar är det du funderar över...? Annars tycker jag att det är ett rätt trevligt program! :)

Jag ska också rida LB:3 för första gången och måste fråga (eftersom jag tittat på stallbacken) hur lång ska travbiten vara (antal steg eller meter)??

Du ska helst sakta av mitt emellan B/E och medellinjen och fatta ny galopp mitt emellan medellinjen och M/F. så om vi säger att linjen är 30 m. (eller vad den nu kan vara) så ska du trava 15 m. Förstår du hur jag menar? ;)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Dressyr Nästa helg ska jag tävla RM/DM för lektionsryttare i dressyr. Det ska bli jättekul såklart! I propositionen står det att det är...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: Sirap
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 314
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare

Hund, Katt, Andra Djur