Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Murgröna kan också ha en tendens att sprida sig och ta över, jag satte några exemplar vid en mur som numera inte syns och även gräsmattan bredvid, kanske 25 x 15 m, är helt täckt av murgröna.Tror de är En eller ngt liknande. Har dålig koll på träd . Ska ta bort ett så man lite lättare kan köra in på uppfarten. Kanske bara planterar ngn murgröna på muren sen.
De skjuter rotskott men det går inte särskilt fort för den att sprida sig utan rotskotten kommer alldeles intill moderplantan.Syren får väl också rotskott, eller minns jag fel nu?
Ta murreva iställetTror de är En eller ngt liknande. Har dålig koll på träd . Ska ta bort ett så man lite lättare kan köra in på uppfarten. Kanske bara planterar ngn murgröna på muren sen.
3m är bättre än 3dm , men runt 1,5m är lagom.Jag tror du måste börja med att bestämma dig för storlek, nu föreslås det allt från 3 dm till 3 m
Då går ju syren bort. Även budleja och schersmin kan bli mycket större. Ölandstok kan vara bra tror jag.3m är bättre än 3dm , men runt 1,5m är lagom.
Vet inte skillnaden >_<Ta murreva istället
I häcken kan det få vara så högt det vill, ligustern i den är ca 4m hög på sina ställen +flera träd. Tänkte mest framför huset som 1.5 är bättreDå går ju syren bort. Även budleja och schersmin kan bli mycket större. Ölandstok kan vara bra tror jag.
Murreva är en söt liten växt som bor i sprickorna i muren https://sv.m.wikipedia.org/wiki/MurrevaVet inte skillnaden >_<
Känner mig lagom lost när alla börjar rabbla latinska blom namn och termer .
som sagt är jag helt vilse bland växter, närmsta jag kommut till att hålla en krukväxt vid liv är en orikide på 3år från ica som dör och återuppstår 10ggr om året och vattnas en gång i månaden nör jag kommer ihåg och råkar ha ett glas vatten i handen ..
Då röstar jag på Schersmin, Brudspirea, Bukettspirea och Forsythia samt några buskrosor. Då får du lång blomning som börjar tidigt på våren med Forsythian3m är bättre än 3dm , men runt 1,5m är lagom.
Den var ju söt får skriva upp det på listan ^_^Murreva är en söt liten växt som bor i sprickorna i muren https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Murreva
Den är inte lika dominant som murgröna
Superenkel också! Bara att ta skott och peta in där man vill så rotar och sprider den sigDen var ju söt får skriva upp det på listan ^_^
Om man vill ha sådana som ger mycket bär kan man titta på doorenbosii.Arvid är dock väldigt trist höst/vinter. Men efter att ha läst på så ger jag mig angående spridning.
Mamma säger att det är relativt enkelt att hålla efter rotskott.