bapro
Trådstartare
Är det någon som mhar tips på hur man sitter kvar och slipper lätta i stigbyglarna över hindret. Låter kanske fånigt, men jag har tävlat upp till 130 med min ena häst & det har gått bra (att sitta någorlunda stadigt över hindrerna) Men min nya häst hoppar så mkt med hela kroppen och är jättehög bak, så jag har svårt att sitta kvar när det blir lite högre. (hjälper ju inte att hon studsar & brallar mellan hindrerna ibland oxå) Alltså jag flyger ju inte av, men man lättar ju i stigbyglarna, . Vet att jag har lite dåligt nertramp i stigbyglarna, så jag brukar tänka på det hela tiden (att trampa ner). Har även provat att knyta fast stigbyglarna med lösa band i sadelgjorden. Och då blir man mkt stadigare. (så det måste ju bero endel på att jag inte håller skänkeln still i språnget)
Nån som har tips vad man kan träna på?? Jockeyläder kan väl vara ett sätt för att försöka få bättre nertramp och styrka & svikt i benen...
Förslag??
MVH
Nån som har tips vad man kan träna på?? Jockeyläder kan väl vara ett sätt för att försöka få bättre nertramp och styrka & svikt i benen...
Förslag??
MVH