Nickelodion
Trådstartare
Håller på sätta i gång mitt fullblod efter en senskada. Ska börja hoppa om ett par månader. Så nu har jag börjat med bommar. Problemet är att han blir så galen och glad när det kommer fram lite bommar.
Sist så hade jag bara två bommar på långsidan med ca 20m i mellan och travade över. Han är spänd och vill helst galoppera över.
Provade även att galoppera över en bom men då får han tokryck efter...
Skulle vilja ha lite tips på hur jag ska få han att lugna sig. Lätta bomövningar, gärna där man kan överraska honom och rida lite kringelikrok.
Han har alltid varit pigg vid hoppning och nu är det väl lite nyhetens behag att han får börja träna med bommar. Men jag vill få honom lydig och avslappnad.
Så ge mig tips på roliga bomövningar!
Sist så hade jag bara två bommar på långsidan med ca 20m i mellan och travade över. Han är spänd och vill helst galoppera över.
Provade även att galoppera över en bom men då får han tokryck efter...
Skulle vilja ha lite tips på hur jag ska få han att lugna sig. Lätta bomövningar, gärna där man kan överraska honom och rida lite kringelikrok.
Han har alltid varit pigg vid hoppning och nu är det väl lite nyhetens behag att han får börja träna med bommar. Men jag vill få honom lydig och avslappnad.
Så ge mig tips på roliga bomövningar!