Mikaelaros
Trådstartare
Hej! För 2 veckor sen hittade jag min häst lite svullen/gallig på insidan av sitt ena framben. Svullnaden är mjuk och bara ytterst liten värmeskillnad från det andra benet. Jag lät honom vila helt 1 vecka i samråd med veterinär. Hon tyckte inte jag behövde kolla upp det så länge han är inte är halt och gallan var mjuk. Han är totalt obrydd och inte öm alls när man klämmer eller böjer benet. Ohalt och fräsch i alla gångarter.
(Min gissning är att han antingen halkat i hagen eller slagit på sig själv)
Han fick laserbehandling idag i benet och equiterpeut (då svullnaden inte vill lägga sig helt) , equiterapeuten tycker också jag kan rida som vanligt så länge han känns fräsch, och att benet inte svullnar upp mer såklart. Även min tränare har kollat på honom i alla gångarter och anser att han ser helt normal ut.
Hade ni vågat fortsätta rida som vanligt så länge hästen inte verkar påverkad av det? (Trots att han är något fylld på insidan)
Någon som varit med om likande?
Tack på förhand
(Min gissning är att han antingen halkat i hagen eller slagit på sig själv)
Han fick laserbehandling idag i benet och equiterpeut (då svullnaden inte vill lägga sig helt) , equiterapeuten tycker också jag kan rida som vanligt så länge han känns fräsch, och att benet inte svullnar upp mer såklart. Även min tränare har kollat på honom i alla gångarter och anser att han ser helt normal ut.
Hade ni vågat fortsätta rida som vanligt så länge hästen inte verkar påverkad av det? (Trots att han är något fylld på insidan)
Någon som varit med om likande?
Tack på förhand