Latis- vad är det?

Djurjouren

Trådstartare
Osäker på stavningen men latis, nått medel som tydligen är förbjudet i sverige men används flitigt i tex USA?

Sv: Latis- vad är det?

Som jag har förstått det så är det även ett ämnde som kan dölja doping.Tror det är milkshake som är svårare att spåra om man ger Lasix.

den Kanadensiska elitloppshästen har tävlat i Kanada på låg dos Lasix, sa de på lunchtravet häromdagen...

Ja det var i samband med den canadensiskan jag läste om det i ronden, men jag har hört det förr. Tack Lines!!!

Jag tror milkshake är svårt att spåra under alla förhållanden men är inte säker.

Djurjouren: Lasix är vätskedrivande läkemdel som underlättar för lungblödare att tävla. Det är i sig inte prestationshöjande på en frisk häst tror jag.

Senast ändrad av en moderator:

ursäkta en dum fråga, men står milkshake på dopinglistan? vet McDonald's om det? :confused:

Senast ändrad av en moderator:

babsan skrev:
ursäkta en dum fråga, men står milkshake på dopinglistan? vet McDonald's om det? :confused:
milkshake
"the practice of giving a horse approximately 500 grams of sodium bicarbonate, glucose and other additives. The substance can enhance performance by delaying the onset of fatigue or mask other illegal drugs in the equine system."

Tror nog macidonken skulle få problem om de började servera såna milkshakar...

:rofl:
det tror jag med. tack för ett snabbt svar iaf.
:banana: om man ingenting frågar får man ingenting veta ... :banana:

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
264
Senast: KesoNeso
·
IT & mobiler Just nu använder vi Telenor, eftersom de bl.a. har obegränsad surf i USA. Telia mfl har en viss mängd som tar slut snabbt och även...
Svar
10
· Visningar
336
Senast: sthu
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I Norge är det förbjudet att använda spö under travlopp. I Sverige är det tillåtet till viss del – men banveterinären Anders Karlsson på...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Gunnar
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp