Låter om sig i bärsjalen?

Q

qrumelur

Min lilla tjej är fyra veckor (!) nu och jag bär henne en del i bärsjalen. (korta stunder men dagligen) (Ringsjal). Hon kryper ihop till ett litet knyte och somnar som en stock så fort jag lägger henne i den.
Men det är en sak jag måste fråga om, hon låter om sig väldigt. Hon låter lite som en liten gris som ligger där och grymtar/gnyr. Dock ganska högt så pass att människor tittar på oss när vi är "ute på" ;)

Hon är väldigt "extrovert" på det hela taget, låter gärna om sig i sömnen (väckte mig i parti och minut de första veckorna innan jag lärde mig skilja på "sov-prat" och "nu är jag vaken och vill ha mat"-ljud!;)

Hon verkar som nöjd och tillfreds men jag funderar ändå om det är rätt?
Hur har ni upplevt det och hur tycker ni att jag ska tolka det?

Sv: Låter om sig i bärsjalen?

Vår dotter var oxå väldigt "pratglad" när hon sov de första månaderna, kunde låta väldigt kul när man gick på stan med henne i bärselen :)
När man väl vant sig och lärt sig sova så blev man nästan mest orolig när hon började sova nästan helt tyst :D

Jag tror inte det är något konstigt, vissa barn låter mer i sömnen bara. Våran dotter gjorde det redan snom nyfödd då vi låg inne på neo och personalen där sa aldrig något om det :)

Våra tjejer var prematura och de lät väldigt mycket. Stånkande, stönande, grymtande. Sonen (som var fullgången) har låtit betydligt mindre men skriker högre när han väl skriker.

Jag tror helt enkelt att det är en "babygrej"!:laugh:

Min yngsta älskade att sitta i sjal, och hon låg och "knorrade" rätt ofta i sjalen (nöjt knorrande).

Jackan lät massor i början med. Det är brosket i halsen som är väldigt mjukt när de är nya (särskilt på prematurer) och som orsakar de där ljuden...

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
625
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka