Låter detta vettigt?

Sv: Låter detta vettigt?

På en ponny håller jag med dig på häst känns det indviduellt jag skulle aldrig våga det på min skrot. Men hans inställning är jag tar väl i lite mer då om man kommer fel och då är det inte säkert jag sitter kvar :o

Jag håller med dom flesta andra som svarat, att det låter vettigt.

jag tycker det låter väldigt vettigt! ungponnyer ska lära sig från början hur de ska taxera.

Varför frågar du inte bara din tränare om varför h*n tyckte du ska göra så? För det ligger ju något bakom det, och om du frågar kanske du förstår lättare också.

Och som så många andra har sagt, ja det låter vettigt.

Så rider jag ungponnyer / hästar - sitter ner helt stilla något språng före hindret. Dels är det mindre chans att jag stör dem dels lär dem sig på det. - Detta lärde jag mig av en prof. beridare!

tkr det låter vettigt ja. :) unghästarna ska ju lära sig att bjuda på hinder, och klara sig sja.
Får man fråga vilken tränare det är.? :)

det var lars parmler, jag tränar inte regelbundet för honom utan det var bara ngn gång. han var verkligen bra!

Det låter vansinnigt vettigt!
Hur skulle man annars göra med sin unghäst... Komma i fisgalopp och rida iväg tre språng ifrån:angel: Alternativt bromsa ännu mera:angel:
Jag har provat båda delarna och det funkar inte bra alls kan jga berätta...:idea:

När du gjort som din tränare säger ett tag kommer du nog att märka att du kan hjälpa din häst i rytmen till en bra avsprånspunkt utan att du tänker på det.

Hästen lär sig att hitta avståndet själv på det sättet. Bra sagt av din tränare tycker jag. Speciellt eftersom du själv säger att du inte är så bra på avstånd.

Du kan ju alltid säga det du har sagt nu till din tränare och be han/hon säga varför du ska göra så.

Jag måste nog säga att jag helt håller med din tränare.

En tränare sa till mig att jag skulle göra såhär när jag hoppar:

Komma i ett friskt tempo mot hindret och sedan några språng före hindret ska jag sitta helt still och låta honom taxera själv. Det friska tempot skulle jag ha så att det fanns något att ta på när han minskade tempot för att taxera så att det inte skulle bli trav eller alldeles för segt.

Men tycker ni att detta låter vettigt? Jag rider en ungponny på 6 år..

Klarar hästen att taxera själv så är det bra. Då ska man inte störa den alltför mkt och säger din tränare det så tkr jag att du ska lita på det. Funkar det inte så får du diskutera med din tränare så ni kan komma på en lösning tillsammans (: Lycka till :D

Jag tkr det låter vettigt eftersom det e en ung ponny måste den lära sig själv. Jag själv har mkt svårt att låta hästen gå och inte göra något, jag hjälper alltid mina hästar

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 509
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 177
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 855
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 544
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar