Låta måla om möbler... Pris?

Houdinie

Trådstartare
Om man har t ex en matgrupp (köksbord + 6 stolar) i lackat trä.
Vad skulle det kosta att låta måla dem i vitt?
Blir det bra?
Någon som provat?
Vart vänder man sig?

Sv: Låta måla om möbler... Pris?

Varför inte måla själv? Det är busenkelt och kostar då inte mer än färg, penslar och slippapper! :)

Vårat vardagsrumsbord har sambon slipat och rollat.
Blev riktigt bra :)
Jag tycker det är finast med högblank färg.
Kostade ca 200:-

Dålig bild, men man ser ju lite grann i alla fall.

22597962.jpg

Jag kapar tråden lite och frågar vad man ska använda sig av för färg?

Ska måla om delar av köksbord och stolar.

Jag har användt Servalac halvblank när jag målat om mina möbler. Oljebaserad färg ger oftast bättre resultat än vattenbaserad då den flyter ut bättre så att man slipper märken efter penseldrag och liknande.

För att jag inte tror att det blir snyggt.

Ptja, det beror väl litegrann på vad man är ute efter för resultat förstås. Vill man få det slätt som faneren på Ikea-möblerna är det ingen idé att försöka, men om det inte gör något att det syns att det är målat så är det inte så svårt att få det snyggt.

Med bra grundarbete (slipning och ev spackling är viktigt om möblerna är slitna) och en bra oljebaserad färg så blir det oftast toppensnyggt, i mitt tycke då. Om man har ett damm- och flugfritt ställe att hålla till på när man målar så är det också ett plus. :idea:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 898
Senast: lizzie
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 329
Senast: lundsbo
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 842
Senast: Voeux
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hörde en kommentar om keratosis pilaris (=det hudproblem jag är drabbad av) i min funktionsmedicinska favorithälsopodd, och att...
Svar
3
· Visningar
2 384
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka