Låt på hemsidan

MissFideli

Trådstartare
Jag har hittat en låt (eller hittat, jag har den på skiva) som jag vill ha på min hemsida för Memory-sidan. Men får man lägga låtar hur som helst så? Var kan jag hitta den (lagligt) för att lägga på sidan?

Låten är Josh Grobans To Where You Are
 
Sv: Låt på hemsidan

Du har faktiskt ingen laglig rätt alls att lägga upp den låten på din sida.. varken som bakgrundsmusik eller för nedladdning. Nada!
Du måste kräva tillstånd från musikförlaget för att få göra det.. Och då kommer dom troligen att kräva dig på en royalitet.. som ingen vanligam änniska har råd med.. Så antigen lägger du upp den olagligt och hoppas på att ingen vaknat på fel sida av sängen och anmäler din sida eller så skippar du det.. =)
 
Sv: Låt på hemsidan

Samtliga vanliga personer ja! Det finns en lag om ofentligt framförande.. Man måste tillstånd från rättighetsinnehavaren... Men i sverige har vi även en lag som säger att om artisten varit död i över ett visst anntal år.. tror det va runt 70 eller något.. då görs musiken tillgänglig för almänheten gratis....
 
Sv: Låt på hemsidan

Okej, nja, han är ju inte död. Det finns ju massor av privata hemsidor med musik, därav min undran. Men då får jag klara mig utan.
 
Sv: Låt på hemsidan

Du får ju tänka på att sannolikheten att du kommer åka fast och bli åtalat är ju lika liten som en fis i rymden.. Svenska polisen kommer inte lägga en krona på någon som har 1 låt uppe på en hemsida... Ditt skadestånd kanske skulle bli säg.. i värsta fall.. ett par tusen.. Och det skulle kosta åtskilliga hundra tusen för rättegången och åklagare och allt vad det är... Så du kan lugnt lägga upp en låt... ville bara informarea dig.. =)
 
Sv: Låt på hemsidan

Jag är en fegis, men dne låten har verkligen blivit en låg som passar till det. Så vi får se hur jag gör...
 

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
882
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 878
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 080
Senast: MML
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
27 706
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp