Låt oss snacka förklimateriet

marieka

Trådstartare
Hepp. Min kropp har ballat ur och jag misstänker att jag har gått in i förklimateriet.
1) haft huvudvärk i typ 3 veckor.
2) mensen har gått från riklig till att vara brutalt riklig sist jag hade den för 1 1/2 vecka sedan. Har fortfarande lite mensvärk..
3) mina bröst är större och ömmar 🤕
4) mina slemhinnor är inte på samma nivå som min lust.
5) känner mig plufsig.
Är det någon som känner igen sig? Är 44 år ung och steriliserad sen mååååånga år.
 
Japp. Min mens har blivit mycket rikligare än vad den någonsin varit (har aldrig blött speciellt mycket). Känner av mer PMS, svullnad osv också jämfört med tidigare (har varit fri från hormonmedel i över 15 år). Slemhinnorna är torrare än någonsin också.
 
Jag är 49. Sedan ett par-tre år tillbaka har jag klart rikligare mängd mens och även ibland kortare intervall emellan. I övrigt känner jag vissa av dina symptom "ibland" - svullna o ömma bröst (innan mens), huvudvärk (efter mens), mer mensvärk. Känner dock inte att detta är något som direkt hindrar mig i mitt liv - jag medicinerar mot den rikliga blödningen (tranexamsyra) och ser till att dricka ordentligt medan mensen pågår, och så givetvis värktabletter mot mensvärken.
 
Så där har det hållit på i 2-3 år för mig. Mensen har kommit var 6:e månad med ett undantag. Hade en period med nattliga svettningar och en period med vallningar. Ömma bröst, viktuppgång, tråkiga slemhinnor, finnar.
Det började när jag var 44 år.
 
Så där har det hållit på i 2-3 år för mig. Mensen har kommit var 6:e månad med ett undantag. Hade en period med nattliga svettningar och en period med vallningar. Ömma bröst, viktuppgång, tråkiga slemhinnor, finnar.
Det började när jag var 44 år.
hur tusan svarar man utan att citera? Har inte skrivit på buke på länge 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 997
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Hej! Jag har en Bc hane på 2.5år som precis var inne för kontroll av sina tänder. Han har tandsten på typ alla sidotänder, vi snackar...
Svar
2
· Visningar
1 338
Kropp & Själ Ni som steriliserat er, vilken metod har ni genomgått? Jag har fått två alternativ och funderar på om det ena är bättre än det andra...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
12 944
Senast: Wonderwoman
·
Gravid - 1år Jag hade mens kring jul, ägglossning kring 5/1 (ej testad, kvalificerad gissning baserad på att jag känner min kropp och känner av äl...
Svar
9
· Visningar
1 783
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp