Låt oss prata om posten

Själv hämtade jag ut paket idag. Först får jag SMS om att det kommit till ett helt okänt ställe i storstaden, tydligen något obskyrt utlämningsställe för PostNord som jag aldrig hört talas om. När jag sedan sitter och kör in för att passa helt orimliga öppettider, får jag fem nytt SMS om att de nu finns för uthämtning på vanliga utlämningsstället i byn. Men vafan.

Kör dit, hämtar ut mina paket - ALLA är helt sönderslagna och personalen är tvingade att tejpa ihop hjälpligt för att ens kunna lämna ut, det rinner ut frigolitchips. När jag påtalar att det är det värsta jag sett, får jag till svar att, då får jag reklamera det till kundtjänst. Tack och hej.

Jag blir helt matt. Vilken tur att de inte lever på att befordra försändelser från A till B.

Här fortsätter skiten, och kundtjänsten är ett jävla skämt. Hur ska jag kunna få skatteverket, transportstyrelsen mfl att skicka rekommenderat? Det är nämligen vad postnord tipsar om.

När man tror att Postmord inte kan bli sämre så blir dom det... jag följde trackingen på ett paket som först hamnade på helt fel Ica 5 mil bort, sen markerades som felsorterat, åkte 30 mil söderut, sen tillbaks upp till rätt Ica.

Mitt andra paket som vägde mer än 20kg fick inte lämnas hos ombud, så åkte också 30 mil söderut enligt trackingen, sen upp igen till företagsscentret men ingen avi kommer. Tre dagar senare kommer brevbäraren med 1 litet paket, tydligen hade det blivit delat i två kollin. Fortfarande ingen avi men han ringer företagscentret och dom säger att jag kan komma och hämta utan avi.

Såhär illa var det inte för bara 1 månad sen, jag skickar och mottar minst 5 paket per månad så skillnaden märktes av.

I förra veckan hade jag det tvivelaktiga nöjet att konstatera att DHL låtit mitt paket fastna i Halmstad. När jag ringde och efterlyste det, skulle de leta och återkomma under eftermiddagen. De ringde inte. När jag ringde igen, begärde de att få veta hur varan var paketerad. Hur f.n ska jag veta det? Det är ju avsändaren som packat.

Fick till svar att det låg i mitt intresse att ta reda på, återkom när du vet. Well, avsändare fick ta emot min reklamation och skicka kredit på grejorna.

Här fortsätter skiten, och kundtjänsten är ett jävla skämt. Hur ska jag kunna få skatteverket, transportstyrelsen mfl att skicka rekommenderat? Det är nämligen vad postnord tipsar om.

Typ alla de kan skicka elektoniskt. Om det fungerar för dig.

Utom regbevis då förstås från Transportstyrelsen.

När man tror att Postmord inte kan bli sämre så blir dom det... jag följde trackingen på ett paket som först hamnade på helt fel Ica 5 mil bort, sen markerades som felsorterat, åkte 30 mil söderut, sen tillbaks upp till rätt Ica.

Mitt andra paket som vägde mer än 20kg fick inte lämnas hos ombud, så åkte också 30 mil söderut enligt trackingen, sen upp igen till företagsscentret men ingen avi kommer. Tre dagar senare kommer brevbäraren med 1 litet paket, tydligen hade det blivit delat i två kollin. Fortfarande ingen avi men han ringer företagscentret och dom säger att jag kan komma och hämta utan avi.

Såhär illa var det inte för bara 1 månad sen, jag skickar och mottar minst 5 paket per månad så skillnaden märktes av.

Det behöver inte vara jättekonstigt att de åker söderut, felsorterade paket går tillbaka till terminalen för att därifrån skickas till rätt ställe.

Själv hämtade jag ut paket idag. Först får jag SMS om att det kommit till ett helt okänt ställe i storstaden, tydligen något obskyrt utlämningsställe för PostNord som jag aldrig hört talas om. När jag sedan sitter och kör in för att passa helt orimliga öppettider, får jag fem nytt SMS om att de nu finns för uthämtning på vanliga utlämningsstället i byn. Men vafan.

Kör dit, hämtar ut mina paket - ALLA är helt sönderslagna och personalen är tvingade att tejpa ihop hjälpligt för att ens kunna lämna ut, det rinner ut frigolitchips. När jag påtalar att det är det värsta jag sett, får jag till svar att, då får jag reklamera det till kundtjänst. Tack och hej.

Jag blir helt matt. Vilken tur att de inte lever på att befordra försändelser från A till B.

Förr kunde man reklamera hos FC, men det togs bort för några år sedan och kan bara göras via hemsidan eller kundtjänst :down:

Nu mera har jag alla räkningar till internetbanken, facket var sitt ut och sedan har jag digital brevlåda.

Kom på att jag inte vet hur det är med kolla masken om jag vill veta om det är stora eller lilla blodmasken:confused:

Samma paket på 14 kilo 5 ggr tur och retur till Kina, undrar om det är rekord eller nåt? Avsändaren gav upp och skickade det med UPS som levererade ultraljudtvätten ända in i hallen. Det är ingen liten pjäs utan rymmer ett mindre motorblock så paketet kan inte varit helt osynligt, undrar vad frakterna sammanlagt EGENTLIGEN kostat?

Den jag handlar med i Kina håller på att sprida ut att postmord är värdelösa så nu kommer antalet försändelser där minska till förmån för UPS,,,,,,,,som bara funkar gång efter gång. Bra jobbat posten!

Själv väntar jag på ett paket från Grekland. När jag kollar trackingen så försökte någon leverera det i fredags men då var jag mycket riktig inte hemma, men jag vet fortfarande inte vem som försökt leverera eller var det är nu då det aldrig aviserats eller lämnats något meddelande att någon försökt leverera. :confused:

Igår haffade jag min brevbärare men det var inte han som bar ut posten i fredags så han hade ingen aning. Avsändaren har skickat med grekiska postverket som vanligt paket och vet inte om det är Postmord som har hand om försändelsen i Sverige.

Idag fick jag ett brev att jag har ett paket att hämta ut men det framgår inte om det är det här paketet eller ett rek som jag inte hunnit hämta ut som de skickat påminnelse om. :meh:

Vi använder PN dagligen i mitt jobb, vi skickar våra produkter varje dag samt får in nya jobb varje dag. Vi är helt utelämnade om det strular, vilket det gör ganska ofta. Ibland försvinner de, oftast är de bara försenade och ibland får andra företag vår post och vice versa (företagen är inom samma bransch men har inte alls samma adress mer än att vi råkar ligga i samma stad).
I höstas skickade vi ett expressbrev till en kund som aldrig lämnades ut. Man måste ringa på dörren till kunden, ingen hade ringt på och det fanns folk där hela dagen. Min chef var vansinnig och ringde runt till än den ena än den andra och fick svaret gång på gång att brevet var lämnat, det var nämligen vad som stod i deras databas och chefen kontrade med att kunden inte alls fått brevet. Det var dessutom så att om ingen tog emot expressbrevet behandlades det som ett vanligt brev och pengarna får man inte tillbaka. Efter flera timmars ringande till vår kund och till PN hittades brevet i bilen som brevbäraren haft. Denne bb hade alltså markerat brevet som lämnat utan att ens ta det ur bilen??? :confused::rage:
När jag var bodde hemma hade vi en mycket märklig bb... Han rökte alltid, på vintern såg man honom knappt för all röken inne i bilen. När han öppnade rutan för att lägga breven på lådan vällde det ut rök. Vi fick jämt våra grannars post (sju hushåll längs en annars öde väg) och hittade ofta post ute på fälten. Helt plötsligt kom en påminnelse nr 2 utan att vi varken fått räkning eller påminnelse nr 1 :crazy: vid ett flertal tillfällen. Mamma ringde till posten och svaret att hon skulle ta det med bb och fick hans nr. När hon ringde honom och framförde klagomålen svarade han "Du, jag har varit brevbärare i 30 år. Jag gör inte fel." :banghead:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka