Låt oss prata om posten

Delar ut i trapphus nu och blir lagom gråhårig på folk som skriver brev :/, snälla.. lägenhetsnummer tack!!! Är ju lite som att man skickar ett brev till Greta gretsson på gretavägen 57, missar man att skriva husnummer 57 så har man en hel del lådor att leta igenom :/, samma med lägenheter.
Sen förbannar jag alla hus som har små trånga gamla inkast där allt fastnat i namnbrickan och drar sönder det mesta inklusive ens fingrar när man försöker öppna ordentligt :(.

Älskar dock att springa i trappor nu ^_^ betald motion!!!
Lägenhetsnumrena står väl inte på dörren? Jag brukar skriva antal trappor i min adress när jag är avsändare och till mottagaren om jag vet det. Funkar det i stället för lgh nummer?

Lägenhetsnumrena står väl inte på dörren? Jag brukar skriva antal trappor i min adress när jag är avsändare och till mottagaren om jag vet det. Funkar det i stället för lgh nummer?
Lägenhet nummer står ofta på dörrarna, men står det r ex 1301 som lägenhet nummer så står det för 4 våningen dörr 1. 1000 är första våningen 1100 andra våningen 1200 tredje våningen osv. Så även om man inte har nummer på dörren så vet man vilken våning det är.
Sen så står det i regel antingen enbart namn på postboxarna eller enbart lägenhet nr.

Väntar på ett paket, fick i onsdags kväll ett mail att det har skickats, kollar kolli id och ser att det redan har levererats till mitt uthämtningsställe. Idag står det att jag aviserats per brev, när jag har valt sms avisering av en anledning :meh: Jag som var så nöjd med postnird innan idag när dem kom med hundmaten som jag beställde i torsdags kväll!

2017-04-04 05:17 Västra Frölunda, Sverige Försändelsen är på väg.

---
Det verkar inte hända mycket på dessa timmar, samlar damm?

Om man hade haft en susning om det skulle komma tidigt eller sent skulle dagen kunnat användas mycket mycket bättre.
Varför har inte PN samma system som en del andra att man får löpande info. ??
Visst att det kanske inte stämmer exakt men får man en varning "om ca 1 timme beräknas lev" så slipper man vara helt låst.
Inte en chans att jag kan hämta hos ombudet så det får komma idag och sen får jag lösa andra saker jag behöver göra på något sätt (kunde gjort nu på morgon/fm)

Snälla peppa mig! :crazy:

(imorgon är jag låst p.g.a. sotaren som kan komma under hela dagen, det är lite synd om mig nu faktiskt)

@hallonsaft Vet du inte när brevbäraren brukar komma på dagen?

Jag har beställt ett paket som jag valde leverans till Willys. Tror ni inte att paketet ligger på Ica nu :rage: Dessutom varubrev som brevbäraren alltid brukar leverera till dörren. Men icke denna gång inte. :cool:

@Kakan förut visste jag det, men nu verkar det vara olika personer och helt olika tider nu och då så kan inte finna någon bra ledtråd där tyvärr.

Men Ica och Willys är ju typ samma koncern?? inte ens det ju. synd om oss idag tror jag.

I sms/mail står före 16:00 förut, nu står det:

På väg
Lastad på bil, utkörning påbörjad. Beräknat leveransdatum är 2017-04-04 före kl 17:00

2017-04-04 11:55 Västra Frölunda , Sverige Lastad på bil, utkörning påbörjad

/hallonsaft som tycker det kan lev. nu, röksugen som få men går jag ut på balkongen hör jag inte vare sig dörrklockan eller porttfn p.g.a byggande så kan ju vara lite nikotinbegränsad ett tag, det är ju bra. :arghh:

Beställt två paket med liknande innehåll från två olika sidor som levereras med två olika bolag, Bring samt Postnord. Ett av paketen (eller egentligen två paket) är levererade, gissa från vilket bolag. :angel:

Enligt Postnord var porten låst (det var den, därför man får skriva med portkod vid beställning) och mottagen gick inte att nå (konstigt nog lyckades Bring med det 15 min senare). Nu påstås beställningen ligga på närmaste utlämningsställe men jag är tveksam, åtminstone sist jag fick paket tog Coop inte emot paket i 30 kg klassen men de har hänt tidigare att de ändå påstått att det är där paketen ska ligga (det har de inte gjort).

@Viva hmmm får fundera vad du menar? kand et vara Tomtefar som har levererat till dig tro?

PostNord har varit här och lämnat paketet :banana:
Trots strul med porten och halva gården avstängd (min port bakom staket och allmänt stökigt i hela området, byggkaos!) Försenat aprilskämt kanske, eller vaknar jag snart?

/hallonsaft som ska ut på balkongen och ta ett bloss nu i lugn och ro.

Okej, mitt mycket efterlängtade paket hamnade i Örebro.

Det åkte alltså från Skåne till Göteborg till Sunne(där det skulle stannat) och sen ner till Örebro:confused:

Bra, 8 dagar istället för de 4 det skulle tagit.

Läste om man kunde byta postombud själv på postnord. Det kunde man inte. Jag får mina paket levererade till Ica trots att Willys ligger närmare. Personalen på Ica är dessutom sjukt otrevliga. Postnord hade utökat deras samarbete med Ica, Coop och något mer postombud. Tycker man borde få det postombudet som geografiskt ligger närmast. :mad:

Köpte vara som skulle skickas med DHL. DHL blandar ihop säljarens paket, så jag får hem fel vara. Ringer och bråkar lite, en aning stressad eftersom jag var på väg att åka utomlands en vecka efter att det felaktiga paketet kom, och det är omöjligt att hämta ut paket via ombud utan att ha med sig bådas leg. DHL hävdade att de självklart skulle hinna leverera paketet inom de fem arbetsdagar som var kvar innan min avresa, och vägrade blankt att ändra mottagare för att garantera att någon kunde hämta ut paketet.

Idag, nio dagar efter att de lovat att de skulle leverera på fem dagar, kom paketet. Adresserat till mig, och går på retur om 14 dagar. Bara det att jag är kvar i Norge i 5 veckor till. DHL ställer sig helt oförstående till att det är deras fel att detta strular.

Köpte vara som skulle skickas med DHL. DHL blandar ihop säljarens paket, så jag får hem fel vara. Ringer och bråkar lite, en aning stressad eftersom jag var på väg att åka utomlands en vecka efter att det felaktiga paketet kom, och det är omöjligt att hämta ut paket via ombud utan att ha med sig bådas leg. DHL hävdade att de självklart skulle hinna leverera paketet inom de fem arbetsdagar som var kvar innan min avresa, och vägrade blankt att ändra mottagare för att garantera att någon kunde hämta ut paketet.

Idag, nio dagar efter att de lovat att de skulle leverera på fem dagar, kom paketet. Adresserat till mig, och går på retur om 14 dagar. Bara det att jag är kvar i Norge i 5 veckor till. DHL ställer sig helt oförstående till att det är deras fel att detta strular.
:banghead::banghead::banghead:

DHL har jag också avpolletterat för det funkar aldrig, endast Schenker och UPS får leverera hit och nu börjar även leverantörerna av det jag beställer fatta att ska saker komma fram så är det dom två man kontaktar och inga andra. ;) Bussgods funkar också skitbra men då får jag åka nästan 2 mil men ibland är det värt det och jag ska ju ändå handla så ibland väljer jag dom.

Har i USA har DHL alltid varit valdigt oproffsiga i hur de hanterar post och paket och jag kan inte ens rakna de forsandleser som "forsvunnit" i Sverige eller som vi sa smaningom var tvugna att aka till Arlanda for att hamta sjalva om vi ville fa det. Vi korde pa med DHL ganska lange i alla fall eftersom det var det enda som ALLTID fungerade perfect i mellanostern och Asien i ovrigt. :cautious:
Jag ar sa tacksam att UPS nu finns i Sverige sa det gar att skicka post fram och tillbaka till slakt och vanner.

Dacher hade fått tre telefonnr att avesera till. Men inte heller, de knallar upp och knackar på dörren till farsans hus, vilken man sällan hör.
De hade så fin hemsida med inloggning där mans kulle kunna följa paketet. De hade lagom registrerat att det lämnats ut i Danmark när chauffören knackar på hos farsan, som som tur var både var hemma och hörde. Tre dagar leveranstid, så det skulle kommit efter helgen blev till något mer än ett dygn från beställning.
Trevligt med snabb leverans, men hade chauffören telefonaviserat som det stod på fraktsedeln så hade vi kunnat underlätta för han med överenskommen lämplig lossningsplats.

Jag undviker PostNord så mycket det bara går. Schenker är mitt första val, men tyvärr har de blivit ganska mycket dyrare samtidigt som de även har försämrats genom att ta längre tid på sig än de dagar de utlovar att paket ska vara framme på. Dessutom, något som stör mig så jag blir arg bara jag tänker på det, så kräver de mobilnummer OCH mailadress till den man ska skicka. (Trots att de sedan skickar ut avin via brev.) Annars kan man inte boka via nätet. Jag frågade dom hur man bär sig åt om man vill skicka till någon som inte har detta? Fick såklart inget svar. Alla har faktiskt inte mobil och mail... Min mormor exempelvis.

Några har nämnt UPS i tråden. Är de inte hemskt dyra? Jag brukar skicka paket runt 2-3 kg som är ca 40x40x30 cm stort.

Läste om man kunde byta postombud själv på postnord. Det kunde man inte. Jag får mina paket levererade till Ica trots att Willys ligger närmare. Personalen på Ica är dessutom sjukt otrevliga. Postnord hade utökat deras samarbete med Ica, Coop och något mer postombud. Tycker man borde få det postombudet som geografiskt ligger närmast. :mad:
Jag tror att avsändaren väljer. Jag fick mitt paket till "fel" ställe men som är rätt för mig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka