Låt oss prata om posten

Tror posten tappat bort ett paket till mig :rage: i fredags låg det på postterminalen 10 mil från mig men det har fortfarande inte kommit något paket :arghh:
Har ringt både igår och i förrgår och får bara till svar att "paketet kommer imorgon" :meh: Får se vad dom säger när jag ringer idag...

Beställt två paket med liknande innehåll från två olika sidor som levereras med två olika bolag, Bring samt Postnord. Ett av paketen (eller egentligen två paket) är levererade, gissa från vilket bolag. :angel:

Enligt Postnord var porten låst (det var den, därför man får skriva med portkod vid beställning) och mottagen gick inte att nå (konstigt nog lyckades Bring med det 15 min senare). Nu påstås beställningen ligga på närmaste utlämningsställe men jag är tveksam, åtminstone sist jag fick paket tog Coop inte emot paket i 30 kg klassen men de har hänt tidigare att de ändå påstått att det är där paketen ska ligga (det har de inte gjort).
Ett av två kollin låg på Coop. Ringde Postnord som berättade att tydligen skulle det andra kollit köras ut idag. Varför inte båda kördes ut samtidigt igår visste personen inte. Hade inga högre förhoppningar om leverans och nu när jag går in står det; Gick inte att leverera. Mottagaren okänd. Så får mest troligt ringa igen.

Jag sitter och väntar på ett brev från @Blueberry och fick notiser om det i postnordappen i natt.
01.20 var det i malmö i natt - sen har det inte uppdaterats mer.
Hur det kan ta så lång tid att sorteras övergår mitt förstånd, kan ge mig fan på att de slarvat bort det.. De har inte så bra utdelningstatistik på saker jag beställer så.

Jag sitter och väntar på ett brev från @Blueberry och fick notiser om det i postnordappen i natt.
01.20 var det i malmö i natt - sen har det inte uppdaterats mer.
Hur det kan ta så lång tid att sorteras övergår mitt förstånd, kan ge mig fan på att de slarvat bort det.. De har inte så bra utdelningstatistik på saker jag beställer så.

Jag har även ett paket på väg till kund som sitter fast i Alvesta sedan två veckor... :arghh::banghead:

Jag har även ett paket på väg till kund som sitter fast i Alvesta sedan två veckor... :arghh::banghead:

Vad har du skickat med då? Har också webshop och skickat ca 600 paket på 2 månader och alla kom fram inom 3 dagar, de flesta efter 1 dag.

FedEx är för övrigt inte mkt bättre, väntar på apviktigt paket som skickades med FedEx express men som verkar ha flyttat in för gott på deras Charles de Gaulle kontor. Kör dhl express på allt annat från andra länder och de är SÅ bra och snabba. Blä för FedEx.

Vad har du skickat med då? Har också webshop och skickat ca 600 paket på 2 månader och alla kom fram inom 3 dagar, de flesta efter 1 dag.

FedEx är för övrigt inte mkt bättre, väntar på apviktigt paket som skickades med FedEx express men som verkar ha flyttat in för gott på deras Charles de Gaulle kontor. Kör dhl express på allt annat från andra länder och de är SÅ bra och snabba. Blä för FedEx.

Postnords Varubrev.
(De allra flesta hittar fram inom tre dagar.)

Jag hade beställt ett paket från UK tidigare och när jag såg att det var posten som skulle hantera det i Sverige sjönk mitt humör som en gråsten. Jag har följt paketet och sett det åka genom Sverige och med utdelning av lantbrevbäraren idag kl 16. :meh:

Samtidigt har jag väntat hela dagen på ett annat paket som skulle köras ut med Schenker, jag bekräftade att jag skulle vara hemma idag och passa när det skulle komma så jag hade inget viktigare för mig än att vänta på mitt första paket under tiden. Döm om min förvåning när jag hör ett par bilsignaler och jag springer ut till grinden och där är min postis med mitt stora paket! :eek: :love:

Schenker? De efterlyste jag vid 15-tiden för att höra om de verkligen var på väg. Paketet hade inte ens blivit lastat för utkörning, trots gårdagens sms! :banghead: :banghead: :banghead: Nej, jag kan inte ta emot det i morgon, inte ens om de ringer 30 minuter innan ankomst. :mad: Nej, jag vill inte att de ställer av det när jag inte är hemma för jag vill se att det är helt innan jag kan godkänna det. :mad: Nej, jag är inte nöjd som suttit hemma hela dagen och väntat och de inte ens kan kan meddela att det inte kommer idag! :rage:

Och nej, jag skällde inte ut killen i kundtjänst då det inte är hans fel. Nu ska det komma på måndag och de ska ringa 30 minuter innan, får se om det håller. :cautious:

Igår var det dags igen för min del. Skickade födelsedags present till pappa och emballerade den VÄL. Trots detta är halva paketet mosat när det kommer fram och presenten trasig. Tur att brevbäraren var så bra att han hade skrivit en lapp till pappa att anmäla det som transportskada. Vi får väl se om de ersätter presenten.

När vi klagade på postgången (jobbmaterial som blir förstört) fick vi höra att efter påsk hade de en backlog på 121.000 försändelser som påverkade hela landet pga dålig planering...

Mineralerna från UK kördes förut ut AB Schenker. Inga problem. Nu PostNord som lämnade av på ICA som tog emot för att de är snälla trots att det var för tungt. Det är tur att jag kan skicka sambon att hämta sånt...

Hundmaten ställdes av innanför dörren däremot. Av PostNord.

Börjar bli rörigt här också...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka