Låt oss prata om posten

Och nu har jag ett viktigt brev vilse någonsrabs i Sverige!! Två veckor sen det postades och inget kommit och jag hade behövt det nu. Hur långt innan ska man behöva planera att skicka ett brev för att få det i tid? Två månader?

Min kompis har däremot ständigt strul med både citymail och den riktiga posten, hon får sin post på anslagstavlan minst en gång i veckan. Det är ganska skrattretande eftersom hennes namn står övertydligt på dörren.
Jag vet inte vad som är så svårt med att dela ut post i hennes område, det är helt otroligt. Dessutom har man lämnat dyra paket för flera tusen utanför hennes dörr. Sist slängde grannen ner post i hennes brevlåda mitt i natten, förmodligen feldelad.

Då lär det gå till indrivning. Det finns säkert någon lag son postnord kan hänvisa till.

Jag har aldrig betalat sådana krav och det har inte hänt någonting. PostNord bör väl kunna bevisa att det är jag som har stoppat brevet på brevlådan och det kan dom ju inte. En avsändare kan ju vem som helst skriva dit.

Den frysta sperman från topphingsten Irco Mena som en stallägare i Boden beställt kom aldrig fram till rätt adress. Kvinnan har nu anmält Postnord, som skulle leverera försändelsen, till Allmänna reklamationsnämnden, skriver NSD.

Sperman, från den numera hädangångna hingsten, hade varit nedfryst i över 20 år och kostade 25 000 kronor. Någonstans gick leveransen fel och i stället för att dyka upp hos stallägaren hamnade sperman, som var fryst och hållbar i fyra dygn, på en posthylla i en Ica-butik.

http://www.expressen.se/nyheter/supersperma-forsvann-i-posten/

:angel::angel::angel:

Den frysta sperman från topphingsten Irco Mena som en stallägare i Boden beställt kom aldrig fram till rätt adress. Kvinnan har nu anmält Postnord, som skulle leverera försändelsen, till Allmänna reklamationsnämnden, skriver NSD.

Sperman, från den numera hädangångna hingsten, hade varit nedfryst i över 20 år och kostade 25 000 kronor. Någonstans gick leveransen fel och i stället för att dyka upp hos stallägaren hamnade sperman, som var fryst och hållbar i fyra dygn, på en posthylla i en Ica-butik.

Förfärligt!

Var inte den enda spermatransporten som försvann i somras :mad: ÅTTA lådor lyckades de slarva bort (vid olika tillfällen) under säsongen, inte speciellt skoj för varken sto- eller hingstägare...
Ska man dessutom räkna in att det kanske inte finns möjlighet till ny semin förrän nästa år så stiger ju kostnaden snabbt:crazy:
De ska även ha lyckats slarva bort 60 doser från en travhingst som kostar 160 000 i fölavgift...

Var inte den enda spermatransporten som försvann i somras :mad: ÅTTA lådor lyckades de slarva bort (vid olika tillfällen) under säsongen, inte speciellt skoj för varken sto- eller hingstägare...
Ska man dessutom räkna in att det kanske inte finns möjlighet till ny semin förrän nästa år så stiger ju kostnaden snabbt:crazy:
De ska även ha lyckats slarva bort 60 doser från en travhingst som kostar 160 000 i fölavgift...

Ett stort j-la skämt helt enkelt. Betalar man det det kostar för expressleverans osv så räknar man dels med att det oftast ska komma fram och om det inte gör det att man blir kompenserad! :mad:

En fråga-
jag har två gånger varit med om att postnord ställer mitt paket i trapphuset utanför min dörr. Är det ok?
Vem ersätter om det försvinner? Jag kanske inte är hemma några dagar. Jag har allså inte beställt någon speciell leverans hem. Utan det är en glossybox dvs en prenumeration på skönhetsprodukter.

En fråga-
jag har två gånger varit med om att postnord ställer mitt paket i trapphuset utanför min dörr. Är det ok?
Vem ersätter om det försvinner? Jag kanske inte är hemma några dagar. Jag har allså inte beställt någon speciell leverans hem. Utan det är en glossybox dvs en prenumeration på skönhetsprodukter.
Nej det är inte ok om du inte gett den tillåtelse att göra det. Blir det stulet så får posten ersätta dig.

Nej det är avsändaren som ska reklamera, den är kund hos Postnord.

Ja, det är den vägen det får gå, men sedan är det sannolikt så att Posten (om de inte har avtal med avsändaren) får ersätta om de gjort sig skyldiga till något fel.

Nu tror jag att de i GB´s fall många gånger får lägga i låda/sätta bredvid dörr.

Men herregud!

Jag har valt bort företag som vägrar skicka med UPS eller Schenker istället för Postmord, dom två transportföretagen har jag bara gott att säga om för dom FUNKAR vilket Postmord nästan aldrig gör. UPS lägger paket i hallen även om jag är borta (dom vet var nyckeln ligger) och Schenker ringer mig i förväg och är jag i stan så slipper dom köra ut paketet då jag kan glida förbi själv och hämta upp det.

Jag har valt bort företag som vägrar skicka med UPS eller Schenker istället för Postmord, dom två transportföretagen har jag bara gott att säga om för dom FUNKAR vilket Postmord nästan aldrig gör. UPS lägger paket i hallen även om jag är borta (dom vet var nyckeln ligger) och Schenker ringer mig i förväg och är jag i stan så slipper dom köra ut paketet då jag kan glida förbi själv och hämta upp det.
Detsamma har min veterinär gjort, sen posten slarvat bort mediciner (kylvaror) för ca 10 000..... Jo de kom fram några dagar senare, men så dags då. Numer har hen bytt leverantör, just pga att den gamla enbart skickade med posten. Märkligt att inte dessa företag byter leverantör!:crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka