Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då missförstod jag ditt inlägg, tolkade som du tyckte jag borde prya hos posten istället för klaga.Nej jag klagar inte på dig, jag höll ju med dig.![]()
Jag har en bekant som fick ett brev perfekt levererat idag. Det var från PostNord och rubricerat Eftertaxering.
Hon hade nämligen satt på för lite frimärke på ett brev. 6.50 när det borde varit 13. Så nu är hon skyldig PostNord resten + en expeditionsavgift på 35 spänn.
DET klarade de perfekt!![]()
Då lär det gå till indrivning. Det finns säkert någon lag son postnord kan hänvisa till.Den fakturan skulle jag never ever betala.
Då lär det gå till indrivning. Det finns säkert någon lag son postnord kan hänvisa till.
Förfärligt!Den frysta sperman från topphingsten Irco Mena som en stallägare i Boden beställt kom aldrig fram till rätt adress. Kvinnan har nu anmält Postnord, som skulle leverera försändelsen, till Allmänna reklamationsnämnden, skriver NSD.
Sperman, från den numera hädangångna hingsten, hade varit nedfryst i över 20 år och kostade 25 000 kronor. Någonstans gick leveransen fel och i stället för att dyka upp hos stallägaren hamnade sperman, som var fryst och hållbar i fyra dygn, på en posthylla i en Ica-butik.
http://www.expressen.se/nyheter/supersperma-forsvann-i-posten/
![]()
Jag blev "sperma-ansvarig" på min avdelning sen jag förklarat hur viktigt det var med rätt leverans och rätt mottagare.Förfärligt!
Jag blev "sperma-ansvarig" på min avdelning sen jag förklarat hur viktigt det var med rätt leverans och rätt mottagare..
Jamen varför inte?Jag antar att du hade en bricka på dig med din titel?![]()
![]()
Var inte den enda spermatransporten som försvann i somrasDen frysta sperman från topphingsten Irco Mena som en stallägare i Boden beställt kom aldrig fram till rätt adress. Kvinnan har nu anmält Postnord, som skulle leverera försändelsen, till Allmänna reklamationsnämnden, skriver NSD.
Sperman, från den numera hädangångna hingsten, hade varit nedfryst i över 20 år och kostade 25 000 kronor. Någonstans gick leveransen fel och i stället för att dyka upp hos stallägaren hamnade sperman, som var fryst och hållbar i fyra dygn, på en posthylla i en Ica-butik.
![]()
Var inte den enda spermatransporten som försvann i somrasÅTTA lådor lyckades de slarva bort (vid olika tillfällen) under säsongen, inte speciellt skoj för varken sto- eller hingstägare...
Ska man dessutom räkna in att det kanske inte finns möjlighet till ny semin förrän nästa år så stiger ju kostnaden snabbt
De ska även ha lyckats slarva bort 60 doser från en travhingst som kostar 160 000 i fölavgift...
Nej det är inte ok om du inte gett den tillåtelse att göra det. Blir det stulet så får posten ersätta dig.En fråga-
jag har två gånger varit med om att postnord ställer mitt paket i trapphuset utanför min dörr. Är det ok?
Vem ersätter om det försvinner? Jag kanske inte är hemma några dagar. Jag har allså inte beställt någon speciell leverans hem. Utan det är en glossybox dvs en prenumeration på skönhetsprodukter.
Nej det är avsändaren som ska reklamera, den är kund hos Postnord.Nej det är inte ok om du inte gett den tillåtelse att göra det. Blir det stulet så får posten ersätta dig.
Nej det är avsändaren som ska reklamera, den är kund hos Postnord.
Men herregud!Den frysta sperman från topphingsten Irco Mena som en stallägare i Boden beställt kom aldrig fram till rätt adress. Kvinnan har nu anmält Postnord, som skulle leverera försändelsen, till Allmänna reklamationsnämnden, skriver NSD.
![]()
Detsamma har min veterinär gjort, sen posten slarvat bort mediciner (kylvaror) för ca 10 000..... Jo de kom fram några dagar senare, men så dags då. Numer har hen bytt leverantör, just pga att den gamla enbart skickade med posten. Märkligt att inte dessa företag byter leverantör!Jag har valt bort företag som vägrar skicka med UPS eller Schenker istället för Postmord, dom två transportföretagen har jag bara gott att säga om för dom FUNKAR vilket Postmord nästan aldrig gör. UPS lägger paket i hallen även om jag är borta (dom vet var nyckeln ligger) och Schenker ringer mig i förväg och är jag i stan så slipper dom köra ut paketet då jag kan glida förbi själv och hämta upp det.