Låt oss prata om posten

Jag inser att ärtrör, soft air gun och paintball inte är allvarliga idéer men kan säga att jag har faktiskt fått saker kastade både på bil och mig själv av sura kunder. Det är rätt otrevligt i verkligheten.

Det förstår jag verkligen. Allrahelst om du faktiskt sköter ditt jobb.
(Det är ju inte brevbärarens fel om saker försvinner i sorteringen tex).

Däremot om man som aktuell lantbrevbärare faktiskt inte gör sitt jobb samt ljuger - då får man nog räkna med lågt flygande föremål. Men då enbart pga egna handlingar, inte pga att nån är arg på Postnord i stort.

Det förstår jag verkligen. Allrahelst om du faktiskt sköter ditt jobb.
(Det är ju inte brevbärarens fel om saker försvinner i sorteringen tex).

Däremot om man som aktuell lantbrevbärare faktiskt inte gör sitt jobb samt ljuger - då får man nog räkna med lågt flygande föremål. Men då enbart pga egna handlingar, inte pga att nån är arg på Postnord i stort.

Givetvis, jobbet ska skötas. Allt annat är oacceptabelt.

Om någon undrar så var det reklamblad och post jag fick kastat i ansiktet av en kund som tyckte jag var dum i huvudet för att jag delade ut reklam till henne den dagen eftersom hon inte använder smink (det var reklam från ett sminkföretag den dagen). Hon har alltså inte avsagt sig reklam utan tyckte bara att jag av någon outgrundlig anledning skulle veta att hon inte ville ha just den reklamen.

Jag hade ju hemma en vvsare/gasnisse när vi renoverade köket. Jag fick påminnelsen av fakturan innan jag fick själva fakturan! Fantastiskt roligt. Tacksamt att företaget tycker lika illa om posten som jag så dem strök påminnelse avgiften som faktiskt var rätt hög.

Ja, alltså... det tog förmodligen längre till för chauffören som var hit att skriva lappen om att jag inte gick att nå än att leverera paketet...

Det senaste för mig handlar inte om paket. Posten har bestämt sig för att jag har flyttat. Först fick jag panik och misstånkte id-kapning när myndigheten ringde och sa att de fått tillbaka post till mig, "Adressat avflyttad, eftersändning saknas".

Men nejdå. Det är bara brevutbärningen som tycker det är för lite att göra över sommaren. Så nu har jag pratat med dem FEM!! gånger och påtalat att jag bor kvar, är skriven på adressen och varit så i 11 år. Inga förändringar. De tycker det är jättekonstigt.

Ja, det tycker jag också. Samma myndighet har nu sex gånger skickat samma försändelse utan att den kommit fram.

Postnords huvudsyssla är uppenbarligen inte att bära ut post och andra försändelser. Frågan är vad deras kärnverksamhet är. Testa den mentala uthålligheten hos Sveriges befolkning?

Ska vi alltså betrakta Postnord som ett hot mot rikets säkerhet? Ett sätt att sakta men säkert bryta ner hela befolkningen?

Jag måste i så fall säga att det är både listigt och framgångsrikt, om man ser till den här tråden.... :meh:

Nej, nej, nej, du har fattat fel! De är en del av vårt totalförsvar för att härda oss inför en väpnad konflikt. Inget kan vara värre än att få igenom en reklamation via deras kundtjänst :)

Det senaste för mig handlar inte om paket. Posten har bestämt sig för att jag har flyttat. Först fick jag panik och misstånkte id-kapning när myndigheten ringde och sa att de fått tillbaka post till mig, "Adressat avflyttad, eftersändning saknas".

Men nejdå. Det är bara brevutbärningen som tycker det är för lite att göra över sommaren. Så nu har jag pratat med dem FEM!! gånger och påtalat att jag bor kvar, är skriven på adressen och varit så i 11 år. Inga förändringar. De tycker det är jättekonstigt.

Ja, det tycker jag också. Samma myndighet har nu sex gånger skickat samma försändelse utan att den kommit fram.

Postnords huvudsyssla är uppenbarligen inte att bära ut post och andra försändelser. Frågan är vad deras kärnverksamhet är. Testa den mentala uthålligheten hos Sveriges befolkning?
det är inte så att du har en klassiskt omärkt brevlåda som står djupt begravd i en buske ;). dvs ngt som sommarjobbarna på posten lätt missar och letar sig halvt fördärvade efter :p.

på tal om det så är jag förvånad över hur många som skrivit adress på sin låda nu på min tidningsrunda :cautious:, då jag började så var det max var 4e låda som hade namn eller nr på sig, nu är det tvärt om :eek:. misstänker att sommar vikarien missat några lådor :angel:, brukar krävas för att folk ska inse att det är bra att ha en märkt låda:p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Träning och hälsa del 12
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka