Låt oss prata om posten

Här fungerar posten bra men det är sämre med Schenker .Har hänt oss på jobbet att packet blivit liggandes någonstans i veckor eller så har det åkt fram och tillbaka förbi här !

Hur vet du att de är posten som öppnat? Står det på brevet? Det kan ju ha legat i nån annans brevlåda, men då är det också postens fel.

Jag ser att det är dom som lägger i posten (för när jag ändå promenerar förbi då brevbäraren brukar komma) kollar jag i brevlådan och någon minut senare ser jag postbilen och då går jag ner igen och hämtar posten direkt, vi får öppnad post ett par ggr/månad.

De ggr jag inte sett om det är brevbäraren som lägger i öppnad post eller en granne, de gångerna har jag inte skrivit om alls. Utan detta är NÄR jag sett och är säker på att det är brevbäraren som lagt i det.

Nu har jag flyttat till lägenhet och får även här öppnad post, ser när brevbäraren kommer och de slänger in öppnad och halvt öppnad post i brevinkastet.

Jag ser att det är dom som lägger i posten (för när jag ändå promenerar förbi då brevbäraren brukar komma) kollar jag i brevlådan och någon minut senare ser jag postbilen och då går jag ner igen och hämtar posten direkt, vi får öppnad post ett par ggr/månad.

De ggr jag inte sett om det är brevbäraren som lägger i öppnad post eller en granne, de gångerna har jag inte skrivit om alls. Utan detta är NÄR jag sett och är säker på att det är brevbäraren som lagt i det.

Nu har jag flyttat till lägenhet och får även här öppnad post, ser när brevbäraren kommer och de slänger in öppnad och halvt öppnad post i brevinkastet.
Men DU ser inte att han ÖPPNAR brevet , eller hur?

Men DU ser inte att han ÖPPNAR brevet , eller hur?

Nej, jag har inte sagt att det är självaste brevbäraren. Men någon på företaget bör det ju vara. Även om grannar skulle öppna posten och lägga den öppnad på gula lådan verkar det ju konstigt att både grannen och posten skickar helt öppnad post, då kunde de ju sätta en tejp över i alla fall.

Nej, jag har inte sagt att det är självaste brevbäraren. Men någon på företaget bör det ju vara. Även om grannar skulle öppna posten och lägga den öppnad på gula lådan verkar det ju konstigt att både grannen och posten skickar helt öppnad post, då kunde de ju sätta en tejp över i alla fall.

De som fått fel post i sin låda hänger oftast ut den på lådan så brevbäraren kan ta den med när den passerar nästa gång. Då stoppas den ner i rätt låda samma dag om adressen ligger senare på linjen. Tape hade inte jag med mig när jag jobbade som brevbärare.

Det är inte vanligt att folk tejpar igen dem. Tyvärr blir det fel ibland fast det inte ska det. Kontakta kundtjänst och meddela att du har synpunkter! Då får de börja leta var i leden det brister.

Har du pratat med brevbäraren, hans förman, kundtjänst , reklamationsavdelningen? För du verkar ju vara väldigt drabbad. Jag har fått ett brev på 40 år som varit öppnat av grannen, inget öppnat i lådan.

Ni har väl Bring också som delar ut post? Ser du vem som lagt vad i lådan om du inte är hemma?

Halleluja, igår kom äntligen paketet men det märks att det åkt sightseeing för det var "en aning" kantstött milt sagt. Nu gjorde det ingenting för det låg bara 2 microbrytare i den gigantiska kartongen. Idioterna på Elfa klarar inte att skicka en vadderad liten brevpåse, nädå, dom skickar gigantiska mängder luft från sitt lager TROTS att vi är många som klagar. Och så undrar folk varför transporterna ökar,,,,,,,,, :meh:

Halleluja, igår kom äntligen paketet men det märks att det åkt sightseeing för det var "en aning" kantstött milt sagt. Nu gjorde det ingenting för det låg bara 2 microbrytare i den gigantiska kartongen. Idioterna på Elfa klarar inte att skicka en vadderad liten brevpåse, nädå, dom skickar gigantiska mängder luft från sitt lager TROTS att vi är många som klagar. Och så undrar folk varför transporterna ökar,,,,,,,,, :meh:
Billigare för dem att ta en begagnad kartong än att köpa en vadderad påse. Min gissning

Min sambo beställde ett par badbyxor på HM. De landade idag i lådan hos vår förra granne, som har flyttat för ett år sedan. Som tur är känner vi dem så jag kunde åka och hämta badbyxorna efter ett samtal från dem:meh:

Det är inte vanligt att folk tejpar igen dem. Tyvärr blir det fel ibland fast det inte ska det. Kontakta kundtjänst och meddela att du har synpunkter! Då får de börja leta var i leden det brister.

Ja, kundtjänst är kontaktat. Helt ok att det blir fel ibland, det har bara blivit väldigt många ggr sedan postnord började, både för oss och grannarna.

Har du pratat med brevbäraren, hans förman, kundtjänst , reklamationsavdelningen? För du verkar ju vara väldigt drabbad. Jag har fått ett brev på 40 år som varit öppnat av grannen, inget öppnat i lådan.

Ni har väl Bring också som delar ut post? Ser du vem som lagt vad i lådan om du inte är hemma?

Om du läser mina inlägg ser du att jag skrivit att jag inte har sagt något alls om de tillfällen jag inte själv har sett. De tillfällen jag själv har sett, vet jag med säkerhet att det är postnord som har lagt i den öppnade posten. Vem som har öppnat den har jag låtit vara osagt.

Vet flera som är drabbade sedan postnord började och post i fel lådor är vanligt här numera. Självklart har jag kontaktat kundtjänst, men brevbärarna är flera olika här nu, förr hade vi alltid samma och då blev det sällan några fel.

De som fått fel post i sin låda hänger oftast ut den på lådan så brevbäraren kan ta den med när den passerar nästa gång. Då stoppas den ner i rätt låda samma dag om adressen ligger senare på linjen. Tape hade inte jag med mig när jag jobbade som brevbärare.

Ok, här brukar grannarna ge varandra posten direkt, så jag har inte sett någon hänga ut den på lådan. Förstår att ni inte har tejp med er, jag menade om folk lägger det på gula lådan, så borde de tejpa igen det lite eller möjligen då när posten sorteras och det kommer öppnad post.

• Gilla
Reactions: abc
Billigare för dem att ta en begagnad kartong än att köpa en vadderad påse. Min gissning
Kartongerna är nya när dom packas, Elfa är totalt värdelösa när det gäller pack inför frakt, jag har fått 3 stora kollin som lätt gått ner i minsta brevpåsen tillsammans, vikten på innehållet var 12 gram per styck och kontaktstyckena det var fråga om hade man kunnat köra över med trucken utan risk att mosa dom. Logik? Nää inte detta århundrade iallafall. :banghead:

Kartongerna är nya när dom packas, Elfa är totalt värdelösa när det gäller pack inför frakt, jag har fått 3 stora kollin som lätt gått ner i minsta brevpåsen tillsammans, vikten på innehållet var 12 gram per styck och kontaktstyckena det var fråga om hade man kunnat köra över med trucken utan risk att mosa dom. Logik? Nää inte detta århundrade iallafall. :banghead:
:banghead:

Ja, kundtjänst är kontaktat. Helt ok att det blir fel ibland, det har bara blivit väldigt många ggr sedan postnord började, både för oss och grannarna.

Bra, på den vägen är det störst chans till förändring :) Men vad menar du med "sedan postnord började"? Ni har väl haft utdelning med Posten innan? Många brevbärare är desamma även om det skett många organisatoriska förändringar när Posten blev postnord.

Det är olagligt att öppna andras post. Om det sker ofta kanske en polisanmälan vore på sin plats?

När man hade den riktiga posten fungerade det alltid bra. Sedan postnord kom till får vi öppnade kuvert, öppnade paket, post i fel brevlådor flera ggr/månad. Senast igår fick jag ett kuvert som var lite upprivet.

Varför de öppnar andras post kan jag inte förstå? Jag vet flera det har hänt hos det senaste.
Att vissa kuvert är öppnade när de kommer fram kan bero på dåligt lim (därför jag själv alltid tejpar), sen att vissa kuvert kan bli lite upprivet är att de kan fastna i något kanske i själva sorteringen och ta skada. Sen tror jag inte att det är postnord i sig som öppnar, det är någon anställd kanske. Det har alltid funnits klåfingriga typer även på postens tid.

Bra, på den vägen är det störst chans till förändring :) Men vad menar du med "sedan postnord började"? Ni har väl haft utdelning med Posten innan? Många brevbärare är desamma även om det skett många organisatoriska förändringar när Posten blev postnord.
Här var posten fantastisk när vi flyttade ut från stan, visst, vi har fortfarande lantbrevbärare men iom alla omorganisationer och neddragningar så ska samma personer sköta ett större distrikt som jag förstår det och jag förstår att det kan bli fel när man är stressad, men man löser inte ett problem genom att dra ner på mer personal!

Det som irriterar mig är att posten är statlig och då ska banne mig servicen som jag betalar för med mina skattepengar fungera. Jag tycker det är skit med nedläggningen av de tidigare postkontoren.

Ja, men nu är det så många olika som kör. Den gamla brevbäraren var jättebra, blev aldrig några fel med honom.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka