Den står nog på en pall nånstans på fel ställe, ingen orkar leta tillräckligt. Finns inte tid för sånt längre
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den står nog på en pall nånstans på fel ställe, ingen orkar leta tillräckligt. Finns inte tid för sånt längre
En jul för många år sen ringde de kl 19.00 till bilen och fråga var jag var. Minst 1,5 timme kvar. Kom genast tillbaka , strunta i resten av posten . 19.30 var jag på terminalen och fick iväg avgående post. Så nog 17 hade de saknat mig. Chefen hade gäster hemma i soffan som väntade på honomKonstigt att de inte tappar bort sina brevbärare också. Men vad vet jag. Det kanske hänt. Om det hänt, skulle nog ingen veta att dom ens haft en brevbärare, inte heller var dom haft denne och sedan säga att denne "inte är spårbar".
En jul för många år sen ringde de kl 19.00 till bilen och fråga var jag var. Minst 1,5 timme kvar. Kom genast tillbaka , strunta i resten av posten . 19.30 var jag på terminalen och fick iväg avgående post. Så nog 17 hade de saknat mig. Chefen hade gäster hemma i soffan som väntade på honom.
Vad köper man från Pakistan? Opium?Idag fick jag ett paket med dhl som skickades från Pakistan i lördags (!). DHL försökte göra en hemleverans men ingen var hemma så hon lyckades googla upp ett telefonnummer som stämde och ett par timmar senare kunde jag hämta upp det på ett uthämtningsställe med en kod jag fick per telefon. Hela tiden kände jag bara att det här skulle post nord aldrig fixa![]()
Ja kolsvart ute, kl 19.00 snöoväder och inte kunna skicka iväg inlämnad post. Lantbrevbärare fast i snön mitt i natten, nej tack.Chefen bad dig strunta i att dela ut posten?![]()
Jag hade ett paket som studsade runt med post nord både länge och väl innan det kom fram, hade faktiskt gett upp hoppet. När det har tagit så lång tid förut har paketen alltid varit försvunna och jag har aldrig fått dem.
Idag fick jag ett paket med dhl som skickades från Pakistan i lördags (!). DHL försökte göra en hemleverans men ingen var hemma så hon lyckades googla upp ett telefonnummer som stämde och ett par timmar senare kunde jag hämta upp det på ett uthämtningsställe med en kod jag fick per telefon. Hela tiden kände jag bara att det här skulle post nord aldrig fixa![]()
Vad köper man från Pakistan? Opium?
![]()
Googla nummer hinner man verkligen inte, man får vara glad om man hinner slå ner rumpan och ha rast typ![]()
Är det vanligt att ett vanligt brev som man lägger på lådan tar över en vecka på sig att komma fram? Jag väntar på ett viktigt brev och börjar bli orolig.
ojdå ... hoppas det kommer fram.Normalt med PostMordJag har som sagt fått påminnelser för räkningar som jag aldrig fått...
Skicka med något annat fraktföretag? Om du kan skicka via firma kan du ju slippa momsen.Förra året skickade jag saxar och skär (trimmar hundar) på slipning. Tänkte att jag skulle vara smart och skicka allt på en och samma gång. Har aldrig mer sett sakerna... De kom inte ens fram till slipföretaget. Jag är dessutom vänsterhänt så det finns inte 1000alternativ till saxar. Fick köpa nya saker för flera tusen...
Nu måste jag skicka in saxarna på slipning igen har verkligen dragit ut på det... Men jag vill inte bli av med allt igen
Ska man skicka allt separat och betala mer i frakt så kanske jag får tillbaka en sax eller ska jag chansa igen... Varför på postnord skiten hålla på så här???![]()