Låt mig presentera "Fröken Röd"

BitterAss

Trådstartare
Bildbombar lite :D

HPIM0607.jpg

HPIM0618.jpg

HPIM0617.jpg

Sv: Låt mig presentera "Fröken Röd"

Tackar :) Vet inte om jag ska skratta eller gråta.. :cool:

e.Tap In u.Still e.Pershing

Oj då :p
Hur är hon i psyket egentligen? ;)
Men fin var hon absolut!
Även fast jag inte gillar rödmärrar :angel:

Jaa.. vad säger man. Känslig för snabba rörelser & höga/arga röster.. Far undan som ett asplöv då. Annars, äckligt jä**a stenhård, istadig mm. Men ska gås igenom av ET då jag misstänker lite skit här & var som kan ligga till grund. Men vi får se.. Hon är iaf väldigt snäll att hantera, får dock lite Tap In psykbryt ibland:angel:
Höll på att få skallen insparkad igår vid karleds smöjning..

Provade iaf att rida henne idag, i skritt jollades det med munnen hela tiden (hon är 6 år nu) men i trav så var hon plättlätt i munnen. Testade X-spärrgrimma & tre-delat äppelbett. Hon verkade gilla det, men tror leasingtagarna kört en rövare att hon är motionskörd... Hon har rätt mkt späck på magen & blev dösvett på en skritt & mystravs runda på 20 minuter..

en rövare att hon är motionskörd... Hon har rätt mkt späck på magen .

Vår Tap In:are brukar ha späck på magen även när han startas, så det kanske är ett släktdrag. Han är helt klart den mest lättfödda av våra travare.

Fin häst!

Ujdu, här har du nått att tas med. Inte nådig dam :D

Men typ ja :)

"Räddade" henne som 1,5 åring från stallet jag jobbade på då. I ett halvår lag hon sig ner vid inkörning.. Skickade henne till Valla i träning & det gick bra där med pojkar som skötare ( då var hon nöjd minsann! fast vem skulle inte vara det, tänk å få bli hanterad av karlar hela dagarna:angel:).

Sen kom hon hem, jag blev gravid & hon leasades ut.

Funderar på att höja min livförsäkring :rofl:

Vår Tap In:are brukar ha späck på magen även när han startas, så det kanske är ett släktdrag. Han är helt klart den mest lättfödda av våra travare.

Fin häst!

Lättfödd den här med, men denna är "vilofet". :rofl:
Men det är skitesamma, vi ska juh ändå börja om från ruta 1!!

Ah.. en riktig tap-in:are då :angel:
Mjaa.. men hoppas hon kan börja springa någe sen iaf! :idea:-lampan.

mm just det, och pershing på det *namminammi*:bow:

Vi testar, kan inte göra annat.. Men hon är ju trots allt 6 år & inte ens premad. ET kommer i slutet på april så tills dess blir det skritt & mys :devil: med käk & slaggjord....

Hellre ta det säkra före det osäkra med Tap In-Pershing :p
man vet fasiken aldrig med dom! :crazy:

Jepp, leasingtagarna tog av "rubbet" på henne (vid överlämnadet upplyste vi om att hon ska ha slaggjord, helstängt & käk).. Det gick bra, men efter hon stått på konvalecens för hovbensfraktur så var lilla gumman av förklarliga skäl lätt i rövva.. Rassel & pling sa det så var tanten urslagen ur vagnen & bröt armen. Sen åkte grejjerna på igen.

Blev lite full i skratt när de vid återlämnadet talade om för mig att jag måste ha slaggjord på henne när jag kör:smirk: " No shit Sherlock..":rofl:

Jag nöjjer mig med att rida upp henne i motion, då är hon iaf positiv & snäll. Min goa lilla röda :love:

Ohh Tjusig!! :)

Lite Uppdatering om Täppan-

Vet. koll ua (nästan..)
ET koll ua.

Förutom en ganska ond detalj, som vi fann på vet.kollen... Hon har ett fragment kvar av vargtanden på hö sida. EN miss av en nyutexad utbildad hästtandläkare. KONSTIGT att hon tjafsat...Man kan juh undra om de som haft henne i 2,5 år kollat henne i munnen nångång ? Bort med den å så hoppas vi på mirakel :)

ännu mer uppdatering..

en sommar utan träning, bara mediciner & konvalecens på lilla Röda :love:

Senaste är en uppsvälld "tutte" som fyllde i den 26 maj( samma dag vi tog vargtanden). Hon har stått 2 omgångar på antibiotika & i fredags var vi på klinik med henne då det blivit större, men ingen temp. Distriktarn trodde att det var en juverinflamation men tydligen inte.. På kliniken togs blodprov som vi får svar på i veckan & ordination; motionera henne!! och se om rörelse kan få det att gå ner/bort.

Så , om ni inte "hör" av mig här efter mitten på veckan så vet ni att jag varit ut med Täpp Till ;)

Ehum... var rädd om er...

Men hon var hiskeligt söt den "lilla" - hoppas att ni får ordning på varandra :D

Hohoho, lycka till! ;)

Min börjar likna din mer och mer för var dag! Växer så det knakar, jag vet vad jag har att se fram emot med andra ord... Hon är fortfarande fruktansvärt fin din fröken! :D

:rofl:
Hohoho, lycka till! ;)

Min börjar likna din mer och mer för var dag! Växer så det knakar, jag vet vad jag har att se fram emot med andra ord... Hon är fortfarande fruktansvärt fin din fröken! :D

kl

Igår var Täppan ut på en ridtur med Alice som sällskap ( för vagn) , jag var snäll & slängde upp min mamma på den röda :D
Hon gick bra de första 25 min , seg skritt & någorlunda pigg trav. På en sekund bestämde sig lilla hästen för att vara istadig..... i 15 min vägrade hon gå ( hemväg dessutom), drog på spanska ridskolan skritt ( höga stela tennsoldat framben) & därimellan surskutt upp på bakbenen.. För att helt plötsligt bara gå framåt. Hade hon varit för vagn hade det toksmällt , så får väl vara glad att hon hade sadel.

I vilket fall som helst så är mamma väldigt villig att göra sig av med lilla röda, förra veckan var hon dock tvärnegativ till försäljning " Täppan är juh så söt & go !"

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
457
Senast: Sol
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja presentera ett utsläppsvärden på ett pedagogiskt vis. Det finns gränsvärden som inte får överskridas och jag tänker att...
Svar
2
· Visningar
423
Senast: Badtz Maru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur