E

Ecalyptuz_

ett litet problem.. varje gång ja ska lasta min foderhäst så går han snällt å fint in, men när någon annan lastar honom sliter han sig jämt?
Varför gör han så??

Senast ändrad av en moderator:
Sv: lastning

Kan va att han litar mer på dig... känner sig säker när han får vara med dig! Dom andra kanske han inte kan lita på så drf kan det vara så som det är ;)

Sv: lastning

Det tror jag också, att han helt enkelt har större förtroende för dig och litar mer på dig än vad han litar på andra. För om han skulle lita lika mycket på någon annan så skulle han ju låta sig lastas av den personen. Men nu är det nog så att det är dig han litar på och inte dom andra... :)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 682
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
3
· Visningar
235

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka